O mnie:
Pracuję na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego w zespole naukowym MultiLADA, razem z którym prowadzę badania dotyczące rozwoju językowego dzieci jedno- i wielojęzycznych. Od prowadzę 2022 prowadzę badania dotyczące wychowywania dzieci w języku nieojczystym rodziców, czyli tzw. dwujęzyczności zamierzonej (od grudnia 2024 w ramach grantu NCN, którego jestem kierowniczką).
Obroniłam dwie prace doktorskie: z psychologii na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (dotyczącą słownika umysłowego dzieci o typowym i zaburzonym rozwoju językowym) oraz z neurobiologii w Instytucie Biologii Doświadczalnej PAN im. M. Nenckiego (dotyczącą neuronalnego podłoża deficytu fonologicznego u dzieci z dysleksją rozwojową). Ukończyłam też studia magisterskie z psychologii i licencjackie z matematyki.
Jestem współautorką kilkudziesięciu artykułów naukowych dotyczących rozwoju językowego dzieci jedno- i wielojęzycznych, metod pomiaru rozwoju językowego, charakterystyk słów, wykorzystywanych w badaniach, oraz różnych aspektów rozwoju umiejętności czytania u dzieci z dysleksją rozwojową. Jako badaczka brałam udział w kilkunastu projektach naukowych, wykorzystujących różne techniki badawcze (np. fMRI, eye-tracking), realizowanych także we współpracy międzynarodowej.
Zainteresowania badawcze:
Interesuję się rozwojem językowym, zwłaszcza nabywaniem słownictwa, i przyswajaniem umiejętności czytania u dzieci jedno- i wielojęzycznych, w warunkach typowego rozwoju i w warunkach neuroróżnorodności. Interesują mnie też zagadnienia związane z tworzeniem narzędzi do oceny rozwoju językowego dzieci, przede wszystkim w perspektywie międzyjęzykowej.
Wykształcenie i kariera:
2020 – obrona rozprawy doktorskiej w dyscyplinie neurobiologia Phonological deficit and (lack of) visual attention deficit in developmental dyslexia pisanej pod kierunkiem prof. Katarzyny Jednoróg w Instytucie Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego PAN.
2018 – obrona rozprawy doktorskiej w dyscyplinie psychologia Rozmiar i organizacja słownika umysłowego u dzieci o typowym rozwoju językowym i dzieci z ryzykiem specyficznego zaburzenia językowego SLI pisanej pod kierunkiem prof. Ewy Haman na Wydziale Psychologii UW.
2013 – uzyskanie dyplomu ukończenia studiów magisterskich na Wydziale Psychologii UW.
2012 – uzyskanie dyplomu studiów licencjackich na kierunku matematyka na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW.
Nagrody:
- 2024: nagroda zespołowa Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za znaczące osiągnięcia w zakresie działalności wdrożeniowej za projekt realizowany w IBE i Uniwersytetu SWPS „Opracowanie i upowszechnianie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży”.
- 2023: laureatka stypendium Ministra Edukacji i Nauki dla wybitnych młodych naukowców.
- 2018: laureatka stypendium START Fundacji Nauki Polskiej.
Publikacje:
Artykuły w międzynarodowych czasopismach naukowych
- Muszyńska, K., Łuniewska, M., Dynak, A., Kolak, J., Lohrum, R., Otwinowska, A., … Haman, E. (2024). Bilinguals’ knowledge of ‘home’ and ‘school’ words revisited: evidence from Polish-English bilinguals. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 1–19.
- Łuniewska, M., Krysztofiak, M., & Haman, E. (2024). Parental report of vocabulary in three- to sixyear-old Polish children: reliable but not valid. International Journal of Language & Communication Disorders.
- Beck, J., Chyl, K., Dębska, A., Łuniewska, M., van Atteveldt, N., & Jednoróg, K. (2024). Letter–speech sound integration in typical reading development during the first years of formal education. Child Development, 95(4), e236–e252.
- Hamdani, S., Chan, A., Kan, R., Chiat, S., Gagarina, N., Haman, E., Łuniewska, M., Polišenská, K., & Armon-Lotem, S. (2024). Identifying Developmental Language Disorder (DLD) in bilingual children during the pandemic: examining the potential of remote online assessments. International Journal of Speech-Language Pathology, 1-15.
- Kamykowska, J., Łuniewska, M., Banasik-Jemielniak, N., Czaplewska, E., Kochańska, M., Krajewski, G., Maryniak, A., Wiejak, K., Krasowicz-Kupis, G., & Haman, E. (2024). Co-occurrence and cognitive basis of low language and low reading skills in children speaking a transparent language. Reading and Writing.
- Wójcik, M., Beck, J., Chyl, K, Dynak, A., Dzięgiel-Fivet, G., Łuniewska, M., Grabowska, A., Jednoróg, k., & Dębska, A. (2024). Implicit learning deficit and dyslexia – do they go together? An fMRI and behavioral study. Language Learning.
- Chyl, K., Gentile, F., Dębska, A., Dynak, A., Łuniewska, M., Wójcik, M., Bonte, M., & Jednoróg, K. (2023). Early reading skills and the ventral occipito-temporal cortex organization. Cortex, 160, 134-151.
- Wolna, A., Łuniewska, M., Haman, E., & Wodniecka, Z. (2023). Polish norms for a set of colored drawings of 168 objects and 146 actions with predictors of naming performance. Behavior Research Methods, 55, 2706-2732.
- Łuniewska, M., Wójcik, M., & Jednoróg, K. (2022). The effect of inter-letter spacing on reading performance and eye movements in typically reading and dyslexic children. Learning and Instruction, 80, 101576.
- Łuniewska, M., Wójcik, M., Kołak, J., Mieszkowska, K., Wodniecka, Z., & Haman, E. (2022). Word knowledge and lexical access in monolingual and bilingual migrant children: Impact of word properties. Language Acquisition, 29(2), 135-164.
- Dębska, A., Łuniewska, M., Zubek, J., Chyl, K., Dynak, A., Dzięgiel-Fivet, G., Plewko, J., Jednoróg, K., & Grabowska, A. (2021). The cognitive basis of dyslexia in school-aged children: A multiple case study in a transparent orthography. Developmental Science, 24(5), e13173. (dzielone pierwszoautorstwo)
- Chyl, K., Kossowski, B., Wang, S., Dębska, A., Łuniewska, M., Marchewka, A., Wypych, M., Bunt, M. van den, Mencl, W., Pugh, K., & Jednoróg, K. (2021). The brain signature of emerging reading in two contrasting languages. NeuroImage, 225, 117503.
- Dębska, A., Banfi, C., Chyl, K., Dzięgiel-Fivet, G., Kacprzak, A., Łuniewska, M., Plewko, J., Grabowska, A., Landerl, K., & Jednoróg, K. (2021). Neural patterns of word processing differ in children with dyslexia and isolated spelling deficit. Brain Structure and Function, 226, 1467-1478.
- Dynak, A., Kossowski, B., Chyl, K., Dębska, A., Dzięgiel-Fivet, D., Łuniewska, M., Plewko, J., Haman, E., & Jednoróg, K. (2021). Separating the influences of late talking and dyslexia on brain structure. Journal of Abnormal Psychology, 130(3), 286-296.
- Łuniewska, M., Chyl, K., Dębska, A., Banaszkiewicz, A., Żelechowska, A., Marchewka, A., Grabowska, A., & Jednoróg, K. (2019). Children with dyslexia and familial risk for dyslexia present atypical development of the neuronal phonological network. Frontiers in Neuroscience, 13, 1287.
- Łuniewska, M., Wodniecka, Z., Miller, C. A., Smolík, F., Butcher, M., Chondrogianni, V., … & Haman, E. (2019). Age of acquisition of 299 words in seven languages: American English, Czech, Gaelic, Lebanese Arabic, Malay, Persian and Western Armenian. PloS ONE, 14(8).
- Dębska, A., Chyl, K., Dzięgiel, G., Kacprzak, A., Łuniewska, M., Plewko, J., Marchewka, A., Grabowska, A., & Jednoróg, K. (2019). Reading and spelling skills are differentially related to phonological processing: Behavioral and fMRI study. Developmental Cognitive Neuroscience, 39, 100683.
- Hansen, P., Łuniewska, M., Simonsen, H. G., Haman, E., Mieszkowska, K., Kołak, J., & Wodniecka, Z. (2019). Picture-based vocabulary assessment versus parental questionnaires: A cross-linguistic study of bilingual assessment methods. International Journal of Bilingualism, 23(2), 437-456.
- Łuniewska, M., Chyl, K., Dębska, A., Kacprzak, A., Plewko, J., Szczerbiński, M., Szewczyk, J., Grabowska, A., & Jednoróg, K. (2018). Neither action nor phonological video games make dyslexic children read better. Scientific Reports, 8, 549.
- Abbot-Smith, K., Morawska-Patera, P., Spruce, M., Łuniewska, M., & Haman, E. (2018). Using parental questionnaires to investigate the home language proficiency of bilingual children. Child Language Teaching and Therapy, 34(2), 155-170.
- Chyl, K., Kossowski, B., Dębska, A., Łuniewska, M., Marchewka, A., Pugh, K.R., & Jednoróg, K. (2018). Reading Acquisition in Children: Developmental Processes and Dyslexia-Specific Effects. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 58(10), 948-960.
- Chyl, K., Kossowski, B., Dębska, A., Łuniewska, M., Banaszkiewicz, A., Żelechowska, A., Frost, S. J., Mencl, W. E., Wypych, M., Marchewka, A., & Jednoróg, K. (2018). Prereader to beginning reader: changes induced by reading acquisition in print and speech brain networks. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 59(1), 76-87.
- Plewko, J., Chyl, K., Bola, Ł., Łuniewska, M., Dębska, A., Banaszkiewicz, A., Wypych, M., Marchewka, A., Van Atteveldt, N., & Jednoróg, K. (2018). Letter and speech sound association in emerging readers with familial risk of dyslexia. Frontiers in Human Neuroscience, 12, 393.
- Gatt, D., Attard, D., Łuniewska, M., & Haman, E. (2017). The effects of bilingual status on lexical comprehension and production in Maltese five-year-old children: A LITMUS-CLT study. Clinical Linguistics & Phonetics, 31(11-12), 844–873.
- Haman, E., Łuniewska, M., Hansen, P., Simonsen, H. G., Chiat, S., Bjekić, J., …, & Armon-Lotem, S. (2017). Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from cross-linguistic lexical tasks (LITMUS-CLT). Clinical Linguistics & Phonetics, 31(11-12), 818–843.
- Haman, E., Wodniecka, Z., Marecka, M., Szewczyk, J., Białecka-Pikul, M., Otwinowska, A., Mieszkowska, K., Łuniewska, M., Kołak, J., Miękisz, A., Kacprzak, A., Banasik, N., & Foryś-Nogala, M. (2017). How does language exposure predict home language growth in bilingual migrant children? Evidence from Polish-English bilinguals. Frontiers in Psychology, 8, 1444.
- Hansen, P., Simonsen, H., Łuniewska, M., & Haman, E. (2017). Validating the psycholinguistic aspects of LITMUS-CLT: Evidence from Polish and Norwegian. Clinical Linguistics & Phonetics, 31, 11-12, 910–930.
- Mieszkowska, K., Łuniewska, M., Kołak, J., Kacprzak, A., Wodniecka, Z., & Haman, E. (2017). Home language will not take care of itself: vocabulary knowledge in trilingual children in the UK. Frontiers in Psychology, 8, 1358.
- Miękisz, A., Haman, E., Łuniewska, M., Kuś, K., O’Toole, C., & Katsos, N. (2016). The impact of a first-generation immigrant environment on the heritage language: productive vocabularies of Polish toddlers living in the UK and Ireland. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 20, 183-200.
- Łuniewska, M., Haman, E., Armon-Lotem, S., Etenkowski, B., Southwood, F., Anđelković, D., …. & Ünal-Logacev, Ö. (2016). Ratings of age of acquisition of 299 words across 25 languages: Is there a cross-linguistic order of words? Behavior Research Methods, 48(3), 1154–1177.
- Dębska, A., Łuniewska, M., Chyl, K., Banaszkiewicz, A., Żelechowska, A., Wypych, M., Marchewka, A., Pugh, K.R., & Jednoróg, K. (2016). Neural basis of phonological awareness in beginning readers with familial risk of dyslexia – results from shallow orthography, NeuroImage, 132, 406-416.
Rozdziały w książkach
- Haman, E., Łuniewska, M., Wodniecka, Z., & Maryniak, A. (2018). Specyficzne zaburzenie językowe (SLI) i dwujęzyczność: pozorne związki i realne konsekwencje. In: E. Czaplewska (red.) Logopedia międzykulturowa (s. 152–170). Gdańsk: Harmonia – Universalis.
- Łuniewska, M., Hansen, P., & Haman, E. (2016). Is there a road to universal assessment of lexical knowledge in multilingual children? Cross-cultural aspects of Cross-linguistic Lexical Tasks. In: H.-O. Enger, M.I.N. Knoph, K.E. Kristoffersen & M. Lind (Eds.). Helt fabelaktig! Festskrift til Hanne Gram Simonsen på70-årsdagen [Absolutely fabulous! Festschrift for Hanne Gram Simonsen on her 70th birthday] (pp. 147– 165). Oslo: Novus Forlag.
- Haman, E., Łuniewska, M., & Pomiechowska, B. (2015). Designing Cross-linguistic Lexical Tasks (CLTs) for bilingual preschool children. In: S. Armon-Lotem, J. de Jong & N. Meir (Eds.). Methods for assessing multilingual children: disentangling bilingualism from Language Impairment. Bristol: Multilingual Matters.
- Łuniewska, M., Kołak, J., Kacprzak, A., Białecka-Pikul, M., Haman, E., & Wodniecka, Z. (2015). Wyzwania w diagnozie rozwoju językowego dzieci dwu- i wielojęzycznych. In: A. Myszka & E. Ornowicz-Kida (Eds.). Głos – Język – Komunikacja 2. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Inne publikacje (w tym testy psychometryczne)
- Kartushina, N., et al. (Łuniewska, M. as one of 50 coauthors). (2022). COVID-19 first lockdown as a window into language acquisition: associations between caregiver-child activities and vocabulary gains. Language Development Research, 2(1), https://doi.org/10.34842/abym-xv34 2017
- Yap, N. T., Razak, R. A., Haman, E., Łuniewska, M., & Treffers-Daller, J. (2017). Construction of the Malay Cross-linguistic Lexical Task: a preliminary report. Language Studies Working Papers, 8, 47–61.
- Smoczyńska, M., Haman, E., Kochańska, M., & Łuniewska, M. (2015). Standardowe Narzędzia do Oceny Wypowiedzi SNOW. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
- Smoczyńska, M., Haman, E., Kochańska, M., & Łuniewska, M. (2015). Standardowe Narzędzia do Oceny Wypowiedzi SNOW. Podręcznik. Część 1: Opis i instrukcje. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
- Smoczyńska, M., Haman, E., Maryniak, A., Czaplewska, E., Krajewski, G., Banasik, N., Kochańska, M., & Łuniewska, M. (2015). Test Rozwoju Językowego TRJ. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
- Smoczyńska, M., Krajewski, G., Łuniewska, M., Haman, E., Bulkowski, K., & Kochańska, M. (2015). Inwentarze rozwoju mowy i komunikacji (IRMIK): Słowa i Gesty, Słowa i Zdania: Podręcznik. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
- Szewczyk, J., Smoczyńska, M., Haman, E., Łuniewska, M., Kochańska, M. Załupska, J. (2015). Test Powtarzania Pseudosłów TPP. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
- Haman, E., Wodniecka, Z., Kołak, J., Łuniewska, M., & Mieszkowska, K. (2014). Social Aspects of Psycholinguistic Research: Reflections on the Ongoing Study of Cognitive and Linguistic Development of Polish Immigrant Children. In M. Olpińska-Szkiełko & L. Bertelle (Eds.). Zweisprachigkeit und Bilingualer Unterricht. Frankfurt am Main: Peter Lang.
- Haman, E., Łuniewska, M., & Fronczyk, K. (2014). Wykorzystanie pojęcia normy w badaniach ilościowych nad rozwojem słownika umysłowego. Poradnik Językowy, 4, 39–53.
- Haman, E., Fronczyk, K., & Łuniewska, M. (2012). Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie (OTSR). Podręcznik. Gdańsk: Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych.
- Otwinowska, A. i in. (2012). Dwujęzyczność u progu edukacji szkolnej – interdyscyplinarny projekt badawczy. Neofilolog, 39, 7–29. [15 co-authors, Magdalena Łuniewska among them].
- Haman, E., Etenkowski, B., Łuniewska, M., Szwabe, J., Dąbrowska, E., Szreder, M., & Łaziński, M. (2011). Polish CDS Corpus. Talkbank.
Konferencje
- 11.2024: Boston University Conference on Language Development BUCLD 49, 07- 10.11.2024, Boston, USA: poster presentation.
- 07.2024: International Congress for the Study of Child Language IASCL 2024, 15-19.07.2024, Prague, Czech Republic: two poster presentations.
- 06.2024: WILD 2024 Workshop on Infant Language Development, 19-21.06.2024, Lisbon, Portugal: poster presentation.
- 05.2024: Bi-SLI 2024 Bi/multilingualism and Specific Language Impairment (Developmental Language Disorder), 15-16.05.2024, Utrecht, The Netherlands: two poster presentations.
- 08.2023: Lancaster International Conference on Infant & Early Child Development, 23- 25.08.2023, Lancaster, UK: two poster presentations.
- 06.2023: International Symposium on Bilingualism ISB14, 26-30.06.2023, Sydney, Australia: oral presentation and poster presentation.
- 07.2021: International Association for the Study of Child Language, IASCL 2021, 15- 23.07.2021, Philadelphia, USA (online): oral presentation and poster presentation.
- 10.2019: IWORDD 2019 International Workshop on Reading and Developmental Dyslexia, 2-4.10.2019, San Sebastian, Spain: oral presentation.
- 06.2019: Visual prompts and visual methods in multilingualism research, 17-19.06.2019, Oslo Norway: oral presentation.
- 06.2018: Bi-SLI 2018 Bilingualism and Specific Language Impairment, 27-28.06.2018, Reading, UK: oral presentation.
- 06.2018: SIG: Neuroscience and Education, 4-6.06.2018, London, UK: poster presentation.
- 07.2017: International Congress for the Study of Child Language, IASCL 2017, 17-21.07.2017, Lion, France: oral presentation and poster presentation.
- 06.2017: Experimental Psycholinguistics Conference, 28-30.06.2017, Menorca, Spain: oral presentation.
- 06.2017: International Symposium on Bilingualism ISB11, 11-15.06.2017, Limerick, Ireland: oral presentation and poster presentation.
- 10.2016: Reading in the Forest, International Workshop on Reading and Dyslexia, 26- 28.10.2015, Annwiler, Germany: poster presentation.
- 07.2015: Bi-SLI 2015 Bilingualism and Specific Language Impairment, 2-3.07.2015, Tours, France: oral presentation.
- 08.2014: Society for the Neurobiology of Language Annual Meeting, 27-29.08.2014, Amsterdam, The Netherlands: poster presentation.
- 07.2014: International Congress for the Study of Child Language, IASCL 2014; 14-18.07.2014, Amsterdam, The Netherlands: poster presentation (TOP 10) and oral presentation.
Zespoły badawcze
Członkini zespołu Multilada. Zespół prowadzi profile na Instagramie i na Facebooku.
Członkini MultiRHub.
Projekty badawcze i granty:
- Przez wiele lat zaangażowana w projekty PolkaNorski, StarWords i Kompleksowa Analiza Procesów Poznawczych.
- Koordynatorka w projekcie związanym z rozwojem Międzyjęzykowych Zadań Słownikowych CLTs.
- SONATA NCN: kierowniczka projektu Zjawisko wychowywania dzieci w języku nieojczystym: charakterystyka ilościowa i jakościowa oraz konsekwencje rozwojowe (2024-), 2023/51/D/HS6/02480.
- IDUB (Nowe Idee dla Rodziców, POB IV): kierowniczka projektu Kwestionariuszowa wersja Międzyjęzykowych Zadań Leksykalnych (CLTs) jako przesiewowe narzędzie do rodzicielskiej oceny zasobu słownictwa dzieci w wieku 3;0-5;11 (2023-2024).
- PRELUDIUM NCN: kierowniczka projektu Rola stłoczenia wzrokowego w dysleksji rozwojowej (2017-2022), 2016/21/N/HS6/02452.
- Diamentowy Grant MNiSW: kierowniczka projektu Rozmiar i organizacja słownika umysłowego u dzieci o typowym rozwoju językowym i z ryzkiem specyficznego zaburzenia językowego (SLI), projekt finansowany przez MNiSW w programie Diamentowy Grant: DI2012 004642.
- Wykonawczyni projektu finansowanego ze środków Funduszy Norweskich za pośrednictwem NCN (2019/34/H/HS6/00615) Przyswajanie polskiego i norweskiego oraz wiedzy o świecie przez dzieci jedno- i wielojęzyczne (2020-2024).
- Adiunktka badawcza (post-doc) w projekcie finansowanym w ramach Inicjatywy Doskonałości – Uczelnia Badawcza (2020–2026), działanie II.3.7 Rozwój leksykalny w perspektywie porównawczej: tworzenie nowych wersji językowych Międzyjęzykowych Zadań Leksykalnych (Cross-Linguistic Lexical Tasks CLT).
- OPUS NCN: wykonawczyni w projekcie Nowe perspektywy w ocenianiu wczesnego rozwoju językowego u dzieci jedno- i dwujęzycznych: podłużne internetowe badanie metodą raportów rodzicielskich (2019-2024), 2018/31/B/HS6/03916.
- Wykonawczyni projektu finansowanego przez MEN (POWR.02.10.00-00-9002/17-00) Opracowanie i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży (2018-2022).
- Polska koordynatorka projektu finansowanego przez Fundusz Wyszehradzki Bilingual assessment of child lexical knowledge: new method for Polish, Czech, Slovak and Hungarian (2015-2016), projekt: 21420015.
- MAESTRO NCN: wykonawczyni w projekcie W poszukiwaniu przyczyn dysleksji: wieloaspektowe badania zaburzeń poznawczych i ich mózgowych korelatów (2015-2020), 2014/14/A/HS6/00294.
- Wykonawczyni projektu finansowanego przez MEN w ramach projektu systemowego Entuzjaści Edukacji Specyficzne zaburzenie językowe (SLI) – diagnoza i interwencja (2013-2015).
- Wykonawczyni projektu finansowanego przez MNiSW (IP2011 020271) Weryfikacja wczesnego rozpoznawania ryzyka dysleksji rozwojowej w oparciu o metody behawioralne i neuroobrazowe (2013-2016).
- SONATA NCN: wykonawczyni projektu Dekodowanie dysleksji - organizacja funkcjonalna kojarzenia litery z głoską u dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej (2012-2016), 2011/03/D/HS6/05584.
- Wykonawczyni międzynarodowego projektu finansowanego przez MNiSW i NCN (09/N-COST/2010/0) Rozwój poznawczy i językowy polskich dzieci dwujęzycznych u progu edukacji szkolnej – szanse i zagrożenia (2011-2015).
- Członkini grupy roboczej projektu w ramach programu współpracy europejskiej COST IS0804 Language Impairment in a Multilingual Society: Linguistic Patterns and the Road to Assessment (2011-2013).
- Wykonawczyni projektu finansowanego przez MNiSW Badania nad rozwojem słownika umysłowego u dzieci w wieku 2-6 lat (etap 2) (N N106 051436).
Redakcje czasopism:
- Członkini redakcji „Rising Stars in Speech and Language 2023”, Frontiers in Human Neuroscience.
- Członkini redakcji „Women in Speech and Language”, Frontiers in Human Neuroscience.
Recenzentka w:
- „Applied Linguistics Review”
- „Applied Psycholinguistics”
- „Applied Neuropsychology: Child”
- „Behavior Research Methods”
- „Frontiers in Psychology”
- „Humanities and Social Sciences Communications”
- „Journal of Child Language”
- „Journal of Home Language Research”
- „Journal of Speech, Language, and Hearing Research”
- „Language Acquisition”
- „Learning and Instruction”
- „Scientific Reports”.
Działalność dydaktyczna:
Rok 2024/2025:
Wcześniejsze lata
- Psychologia eksperymentalna
- Laboratorium okulograficzne
- Wstęp do neuronauki poznawczej
- Statystyka
- Zastosowanie Excela w badaniach.
2 wypromowane prace licencjackie na Wydziale Filozofii UW.
2 wypromowane prace licencjackie na Wydziale Socjologii UW.
1 wypromowana praca magisterska na Wydziale Psychologii UW.
Współpraca międzynarodowa:
Współpracuję z naukowcami z ponad 30 różnych ośrodków naukowych w ramach opracowania i wykorzystywania w badaniach Międzyjęzykowych Zadań Słownikowych CLT.