Wojnarowska Agnieszka
Tytuł naukowy: dr
Stanowisko: adiunktka
Jednostka: Katedra psychologii biznesu i innowacji społecznych
E-mail: awojnarowska@psych.uw.edu.pl
Telefon: 22 55 49 831
Pokój: 306
Dyżury: Aktualne dni i godziny dyżuru >>
Działalność naukowa
ZAINTERESOWANIA I KIERUNKI BADAŃ:
- stereotypy płci u dzieci
- psychologia emocji, w szczególności regulacja emocji
- uważność jako metoda rozwoju osobistego i pogłębiania samoświadomości
- samoświadomość, autorefleksja
- empatia i przyjmowanie perspektywy
- sposoby ograniczania automatyzmów i negatywnych ustosunkowań wobec innych
- efektywna psychoedukacja
NAJWAŻNIEJSZE PUBLIKACJE:
- Wojnarowska, A., Kobylińska, D., Lewczuk, K. (2020). Acceptance as an emotion regulation strategy in experimental psychological research: what we know and how we can improve that knowledge. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00242
- Szuster, A., Wojnarowska, A. (2016). The Influence of Mimicry on the Reduction of Infra-Humanization. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00975
- Gniewek, A., Wojnarowska, A., Szuster, A. (2018). On the unexpected consequences of perspective taking: the influence of spatial perspective rotation on infra-humanization. Studia Psychologica, 60, 4, 209 -225.
- Szuster, A., Gniewek, A., Wojnarowska, A. (2016). Przyjmowanie perspektywy społecznej: o egzocentryzmie i empatii jako dyspozycyjnych przejawach procesu i ich związkach ze spostrzeganiem innych. Psychologia Społęczna, 4 (39), 399-413. doi 10.7366/1896180020163902
- Szuster, A., Wojnarowska, A., Wieteska, M. (2012). Wpływ naśladowania ekspresji mimicznej oraz dostępności perspektywy innej osoby na ograniczenie zjawiska infrahumanizacji. Psychologia Społeczna, 3, 261-271.
PROJEKTY BADAWCZE:
Realizowała projekt badawczy MINIATURA pt. „Skuteczność akceptacji jako strategii regulacji emocji” finansowany przez NCN.
Działalność dydaktyczna
ROK 2020/2021
- Seminarium magisterskie: Stereotypy płci u dzieci
- Seminarium empiryczne – różne zagadnienia związane z uważnością
- Podstawowe umiejętności psychologiczne
- Psychologia społeczna
Spostrzeganie świata społecznego - Psychoedukacja – jak tworzyć zajęcia i materiały psychoedukacyjne –
Trening autorefleksji – uważny kontakt ze sobą - Trening uważności – kurs dla doktorantów
- Teoria i praktyka mindfulness – kurs fakultatywny
- Szkolenia z umiejętności dydaktycznych dla nauczycieli akademickich
ROK 2019/2020
- Szkolenia dla kadry administracyjnej UW
- Podstawowe umiejętności psychologiczne
- Psychologia społeczna
Spostrzeganie świata społecznego
Trening autorefleksji – uważny kontakt ze sobą - Trening uważności – kurs dla doktorantów
- Uważny kontakt ze sobą – kurs dla Słuchaczy Uniwersytetu Otwartego
- Praktyka uważności dla początkujących – kurs dla Słuchaczy Uniwersytetu Otwartego
- Warsztaty umiejętności psychologicznych i trenerskich. Edukacja wobec kryzysu ekologicznego i klimatycznego – współprowadząca
- Seminarium empiryczne
Działalność organizacyjna
- Wydziałowa Komisja Wyborcza – Przewodnicząca
- Wydziałowa Komisja ds. Nostryfikacji Dyplomów
- Zespół ds. Rozwoju Dydaktyki
- Wystąpienia na Festiwalu Nauki
- Stała współpraca z magazynem i Fundacją Kosmos dla dziewczynek
https://fundacjakosmos.org/
https://www.facebook.com/kosmosdladziewczynek/photos/a.166217610556957/476531019525613/?type=3&theater