Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Seminarium RNDP: Wprowadzanie podręczników do psychoterapii: pomoc czy wyzwanie? Gościni prof. Helena Rempała

Seminarium RNDP: Wprowadzanie podręczników do psychoterapii: pomoc czy wyzwanie? Gościni prof. Helena Rempała

Kategoria: Aktualności Wydziału, Konferencje i spotkania naukowe

Wraz z nowym rokiem akademickim wracają Seminaria Rady Naukowej Dyscypliny Psychologia. Najbliższe spotkanie odbędzie się już 5 października o 14:00 i z pewnością zaciekawi osoby zainteresowane psychoterapią. Naszą Gościnią będzie prof. Helena Rempała z Ohio State University. Wykład pt. “Wprowadzanie podręczników do psychoterapii: pomoc czy wyzwanie? Psycholog w obliczu sałatki literowej z CBT, CPT, MBBT, PE i UP” odbędzie się online za pomocą platformy Zoom.
Wystąpienie zapozna Państwa z procesem wprowadzania podręczników do pracy klinicznej w  kontekście praktyki psychologicznej w Stanach Zjednoczonych Ameryki Pólnocnej. Na początek krotki rys historyczny skupi się na procesie powstawania amerykańskich podręczników do terapii indywidualnej. Uwzględni on obawy, nadzieje i postulaty psychologów związane z podręcznikami formułowane w ciągu ostatnich 30 lat (między innymi w oparciu o publikacje Martina Seligmana z 1995 i  Jonathana Singera z 2017). Używając przykładów z własnej praktyki, prelegentka podzieli się doświadczeniem wprowadzania do pracy klinicznej trzech podręczników: CPT for PTSD (Cognitive Processing Therapy for Post Traumatic Stress Disorder – Terapia Przetwarzania Poznawczego w Zespole Stresu Pourazowego),  UP (Unified Protocol) i CBT for Adult ADHD (Cognitive Behavioral Therapy for Adult ADHD). Słuchacze będą zaproszeni do dyskusji porównującej stosunek polskich i amerykańskich psychologów klinicznych do wprowadzania podręczników do psychoterapii.
Wstęp wolny.