Jan Wardęszkiewicz
Tytuł naukowy: magister
Stanowisko: doktorant
Jednostka: Katedra Psychopatologii i Psychoterapii; Szkoła Doktorska Nauk Społecznych
E-mail: jan.wardeszkiewicz@psych.uw.edu.pl
O mnie:
Jestem absolwentem Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, doktorantem w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych oraz trenerem umiejętności psychospołecznych. Od 2015 roku prowadzę warsztaty psychologiczne dla młodzieży z zaburzeniami lękowo-depresyjnymi, studentów, organizacji pozarządowych i biznesu. Należę do Experiential Educators Europe – stowarzyszenia promującego nurt experiential learning. Ukończyłem między innymi kurs Terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (CTSR) oraz Studium Coachingu MLC.
Zainteresowania:
Moje zainteresowania naukowe dotyczą przede wszystkim psychologii klinicznej, uważności oraz wykorzystania nowych technologii. W ramach doktoratu zajmuję się badaniem skuteczności i mechanizmów działania internetowej interwencji opartej na uważności (iMBCT) w grupie osób z zaburzeniami depresyjnymi.
Wykształcenie:
2020 – obrona pracy magisterskiej Wpływ zmodyfikowanego, internetowego programu Terapii poznawczej opartej na uważności (ang. Mindfulness-Based Cognitive Therapy) na stres, objawy lękowo-depresyjne oraz prężność psychiczną pod kierunkiem dr. hab. Pawła Holasa na Wydziale Psychologii UW
2020 – rozpoczęcie kształcenia w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych UW Ocena skuteczności internetowej wersji Terapii Poznawczej Opartej na Uważności (eMBCT, e-Mindfulness-Based Cognitive Therapy) u osób w trakcie epizodu depresji
Publikacje:
- Wardęszkiewicz, J., Holas, P. (2024). Validation of the Brief Experiential Avoidance Questionnaire (BEAQ) in a representative Polish sample. Psychiatria Polska, 58(1), 79–93.
- Wardeszkiewicz J., Holas P. Internet-delivered modified Mindfulness-Based Cognitive Therapy (iMBCT) intervention for perceived stress and emotional distress: a pilot RCT study. (under review).
Działalność dydaktyczna:
- Jakościowe metody badawcze (rok akademicki 2021/2022)
- Ścieżki rozwoju zawodowego (rok akademicki 2021/2022 oraz 2022/2023)
- Seminarium empiryczne (rok akademicki 2022/2023) Związek postaw wobec psychologicznych interwencji online, postaw wobec poszukiwania profesjonalnej pomocy psychologicznej, umiejscowienia kontroli i poziomu depresji
- Psychologiczne interwencje online (rok akademicki 2023/2024)