Godzin pracy Sekcji:
poniedziałek – piątek
8:00 – 16:00 (wieczorny dyżur do godz. 20:00)
Pracownicy Sekcji:
pok. 46
Bartosz Markowski
pok. 55 – wsparcie USOSowe
Michał Markowicz
Anna Michałowska
pok. 56
Maciej Kot
Michał Szałata – kierownik sekcji
Sekcja IT odpowiada za utrzymanie infrastruktury sieciowej Wydziału, wsparcie techniczne studentów oraz pracowników, rezerwacje sal na potrzeby zajęć dydaktycznych oraz spotkań jednorazowych. Obsługuje uniwersytecki system obsługi studiów (USOS) oraz sprawdza testy zamknięte w trakcie sesji egzaminacyjnych.
W celu założenia indywidualnego konta oraz konfiguracji komputera stacjonarnego/laptopa do możliwości drukowania, prosimy o uprzedni kontakt na adres mailowy admin@psych.uw.edu.pl
Uwaga: xero dostępne jest jedynie dla naukowców i doktorantów Wydziału Psychologii.
SPSS/AMOS PL
W celu otrzymania dostępu do programu proszę wypełnić poniższą formułkę i wysłać ją na adres licencje@psych.uw.edu.pl używając adresu w domenie UW (np. @student.uw.edu.pl):
Potwierdzenie zapoznania się z warunkami używania oprogramowania w ramach Licencji Oprogramowania Komputerowego Predictive Solutions
dla: Uniwersytetu Warszawskiego
Niniejszym zobowiązuję się do przestrzegania poniższych warunków korzystania z ROZWIĄZANIA PS.
1. Zobowiązuję się do przestrzegania warunków Licencji Oprogramowania Komputerowego Predictive Solutions, na mocy, której ROZWIĄZANIE PS zostało przekazane do użytkowani Uczelni.
2. Nie będę usuwać lub zmieniać treści Oświadczenia praw autorskich zamieszczonych na jakiejkolwiek używanej przeze mnie kopii ROZWIĄZANIA PS.
3. Zapewnię ochronę i poufność każdej udostępnionej mi kopii. Nie będę kopiować ani też świadomie nie zezwolę na kopiowanie. Zobowiązuję się nie tworzyć lub nie usiłować odtworzyć albo zezwalać lub pomagać innym w odtworzeniu kodu źródłowego ROZWIĄZANIA PS dostarczonego zgodnie z umową.
4. Będę używać ROZWIĄZANIA PS jedynie w celu zdefiniowanym w Licencji Oprogramowania Komputerowego Predictive Solutions i tylko w systemie określonym w Licencji.
5. Nie będę wcielać zmodyfikowanej wersji ROZWIĄZANIA PS do jakiegokolwiek programu napisanego przeze mnie bez wyraźnego zezwolenia Licencjodawcy.
6. Nie będę odkodowywać ani też dekompilować ROZWIĄZANIA PS.
7. Zobowiązuję się do bezzwłocznego zdeinstalowania ROZWIĄZANIA PS oraz zniszczenia wszystkich posiadanych przeze mnie kopii, z chwilą wygaśnięcia licencji, jak również na wezwanie Uczelni.
8. *Zobowiązuję się do bezzwłocznego zdeinstalowania ROZWIĄZANIA PS oraz zniszczenia wszystkich posiadanych przeze mnie kopii, po zakończeniu kursu/semestru/roku akademickiego.
9. **Zobowiązuję się do bezzwłocznego zdeinstalowania ROZWIĄZANIA PS oraz zniszczenia wszystkich posiadanych przeze mnie kopii, z chwilą wygaśnięcia stosunku pracy lub innego stosunku prawnego łączącego mnie z Uczelnią, uprawniającego do korzystania z ROZWIĄZANIA PS.
* – dotyczy studentów
** – dotyczy pracowników i współpracowników Uczelni
Imię i nazwisko:
Jednostka organizacyjna:
Stanowisko:
Data:
ROZWIĄZANIE_PS_warunki_licencji_2022
SPSS/AMOS EN
In order to receive access to appropriate software please write an email to licencje@psych.uw.edu.pl from your official UW address (eg. @student.uw.edu.pl) and paste the following text into your email adding your details:
Acknowledgement Letter Confirming the Conditions of Use of the PS SOLUTIONS
Under the SPSS Computer Software License
Issued to: University of Warsaw
I hereby undertake to observe the following terms and conditions of use of the PS SOLUTIONS:
1. I undertake to observe the terms and conditions of the PS SOLUTIONS License Terms under which the PS SOLUTIONS has been
handed over to the University for use.
2. I shall not remove or modify the contents of the Copyright Declarations placed on any of the PS SOLUTIONS copies used by me.
3. I shall ensure the protection and confidentiality of each PS SOLUTIONS copy made available to me. I shall not copy or consciously
allow the PS SOLUTIONS to be copied. I shall undertake not to reconstruct or attempt at reconstructing or allow to reconstruct or
help others to reconstruct the source code of the PS SOLUTIONS supplied in accordance with the Agreement.
4. I shall use the PS SOLUTIONS exclusively for the purposes defined in the PS SOLUTIONS License Terms and exclusively with the
system specified in the said License Terms.
5. I shall not implement any modified version of the PS SOLUTIONS in any software composed by me, without the Licensor’s express
consent.
6. I shall not decode or decompile the PS SOLUTIONS.
7. I undertake to uninstall promptly the PS SOLUTIONS and destroy all copies in my possession upon Licence expiration or
termination and if requested to do so by the University.
8. * I hereby undertake to uninstall promptly the PS SOLUTIONS and destroy all copies in my possession upon completion of the
Course/Semester/Academic Year.
9. ** I hereby undertake to uninstall promptly the PS SOLUTIONS and destroy all copies in my possession upon expiration or
termination of my employment contract or any other legal relationship contract between me and the University that authorises
me to use the PS SOLUTIONS.
* – Applicable to Students.
** – Applicable to employees and associates of the University.
First name and surname:
Organizational unit:
Position:
Date:
PS Imago License Terms (PL)
Statistica PL
W celu otrzymania dostępu do programu proszę wypełnić poniższą formułkę i wysłać ją na adres licencje@psych.uw.edu.pl używając adresu w domenie UW (np. @student.uw.edu.pl):
Oświadczam, iż jestem studentem/doktorantem/pracownikiem Uniwersytetu Warszawskiego i akceptuję warunki korzystania z oprogramowania Statistica licencjonowanego przez Uniwersytet Warszawski.
Imię:
Nazwisko:
Numer indeksu*:
Stanowisko**:
*studenci/doktoranci
**pracownicy
Statistica EN
In order to receive access to appropriate software please write an email to licencje@psych.uw.edu.pl from your official UW address (eg. @student.uw.edu.pl) and paste the following text into your email adding your details:
I declare that I am a student/employee of the University of Warsaw and I accept the terms of using Statistica programs licensed by the University of Warsaw.
Name:
Surname:
Index number*:
Position**:
*students/PhD students
*employees
Qualtrics PL
W kwestiach związanych z Qualtricsem proszę pisać na nowy adres: qualtrics@psych.uw.edu.pl
Od sierpnia 2024 licencja Qualtrics nie jest dostępna dla studentów, nie zakładamy nowych kont. Aby przedłużyć konto w celu kontynuowania badań proszę uzyskać zgodę od prodziekan ds. naukowych emilia.lojek@psych.uw.edu.pl i przesłać tę zgodę na adres qualtrics@psych.uw.edu.pl
Licencja może być wykorzystywana WYŁĄCZNIE przez pracowników i studentów Wydziału Psychologii UW. Naruszenie zasad korzystania z licencji skutkować będzie zablokowaniem konta.
Qualtrics EN
For any issues related to Qualtrics, please write to the new address: qualtrics@psych.uw.edu.pl
As of August 2024, the Qualtrics license is no longer available to students, and we do not create new accounts. To extend your account to continue your research, please obtain permission from the Vice-Dean for Research emilia.lojek@psych.uw.edu.pl and send this permission to qualtrics@psych.uw.edu.pl
The license may ONLY be used by employees and students of the Faculty of Psychology, University of Warsaw. Violation of the rules of using the license will result in the account being blocked.
Gorilla PL
W celu otrzymania dostępu do programu proszę wypełnić właściwą formułkę i wysłać ją wyłącznie na nowy adres gorilla@psych.uw.edu.pl używając adresu w domenie UW (np. @student.uw.edu.pl):
Oświadczam, iż jestem studentem/doktorantem/pracownikiem Uniwersytetu Warszawskiego i akceptuję warunki korzystania z oprogramowania Gorilla licencjonowanego przez Uniwersytet Warszawski. Oprogramowania będę używać wyłącznie w celach związanych z realizacją studiów/pracy na Wydziale Psychologii UW.
Imię:
Nazwisko:
Numer indeksu (tylko studenci):
Stanowisko (tylko pracownicy):
Licencja może być wykorzystywana WYŁĄCZNIE przez pracowników i studentów Wydziału Psychologii UW. Naruszenie zasad korzystania z licencji skutkować będzie zablokowaniem konta.
Gorilla EN
In order to receive access to appropriate software please write an email exclusively to gorilla@psych.uw.edu.pl from your official UW address (eg. @student.uw.edu.pl) and paste the following text into your email adding your details:
I declare that I am a student/employee of the University of Warsaw and I accept the terms of using Gorilla programs licensed by the University of Warsaw. I will use the software solely for purposes related to my studies/work at the Faculty of Psychology, University of Warsaw.
Name:
Surname:
Index number (only students/PhD students):
Position (only employees):
The license may ONLY be used by employees and students of the Faculty of Psychology, University of Warsaw. Violation of the rules of using the license will result in the account being blocked.
Poczta dla pracowników i doktorantów
(…@psych.uw.edu.pl)
Obsługiwana jest na wydziale.
Działa pod kontrolą systemu gmail.
Logowanie przez gmail.com
Login: pełny adres email
Poczta studencka
(…@student.uw.edu.pl)
Jest usługą dostępną dla wszystkich studentów UW.
Nie jest obsługiwana przez Sekcję IT Wydziału Psychologii na wydziale.
Z problemami i pytaniami dotyczącymi poczty studenckiej należy zwracać się bezpośrednio do helpdesku poczty studenckiej:
Krakowskie Przedmieście 26/28
budynek d. Centrum Informatycznego, p. 105
tel. 22 55 20836, 22 55 22005
e-mail: pocztastudent@adm.uw.edu.pl
lub skorzystać z informacji zawartych na portalu poczty studenckiej google.uw.edu.pl
Poniższa strona dotyczy wypożyczania sprzętu komputerowego na zajęcia dydaktyczne. W celu znalezienia instrukcji zakupu sprzętu komputerowego dla pracowników naukowych proszę przejść na stronę Dla pracowników.
Jak zamówić sprzęt na zajęcia?
Laboratorium Aparatury stanowi zaplecze techniczne do prowadzonej na Wydziale Psychologii dydaktyki. Jego pracownicy zajmują się m.in. urządzeniami elektronicznymi wykorzystywanymi do zajęć: projektorami multimedialnymi, sprzętem do prezentacji audiowizualnych, nagłośnieniem itd.
W dziale aparatury można zamówić laptopa, projektor, dyktafon na potrzeby zajęć dydaktycznych prowadzonych na Wydziale. Pierwszeństwo mają zawsze stałe zamówienia, które wykładowcy składają na dany semestr.
Poniżej znajduje się tabela przedstawiająca stałe wyposażenie sal dydaktycznych:
Nr sali: |
Projektor: |
Nagłośnienie: |
Komputer: |
aula |
✅ |
✅ |
✅ |
1 |
✅ |
✅ |
✅ |
8 |
✅ |
✅ |
✅ |
16 |
|
✅ |
✅ |
54 |
✅ |
|
|
74 |
✅ |
✅ |
✅ |
92 |
✅ |
✅ |
|
93 |
✅ |
✅ |
✅ |
94 |
✅ |
✅ |
✅ |
98 |
✅ |
✅ |
✅ |
128 |
✅ |
|
|
303 |
✅ |
|
|
404 |
✅ |
✅ |
|
405 |
✅ |
✅ |
✅ |
406 |
✅ |
|
|
407 |
|
|
|
408 |
✅ |
✅ |
✅ |
412 |
✅ |
✅ |
|
421 |
✅ |
✅ |
✅ |
Sale, w których projektory są zamontowane na stałe i w których potrzeba tylko laptopa, to aula, 1, 8, 54, 74, 92, 93, 94, 98, 128, 303, 404, 405, 406, 408, 412, 421. Jeżeli chcą Państwo zamówić sprzęt na zajęcia, prosimy najpierw o uważne zapoznanie się z informacjami poniżej.
Laptop i/lub projektor do sali można zamawiać nie wcześniej niż trzy tygodnie przed zajęciami. Prosimy jednak nie czekać z tym do ostatniej chwili, obowiązuje kolejność zgłoszeń i może się okazać, że na dany termin nie ma już wolnego sprzętu. Zamówienia sprzętu na zajęcia proszę przesyłać mailem na adres: aparatura@psych.uw.edu.pl.
- dzień tygodnia, w którym odbywają się zajęcia,
- numer sali, w której odbywają się zajęcia,
- godzinę, o której odbywają się zajęcia.
Jeżeli sprzęt w tym terminie będzie dostępny, należy jeszcze pamiętać o kilku ważnych sprawach:
- Prezentacja powinna być przyniesiona na dysku CD, lub pamięci USB Flash lub dysku USB.
- W wypadku gdy nie mają Państwo możliwości użycia tych nośników, można prezentację przesłać mailem (w załączniku) do Działu Aparatury. Należy to zrobić nie później niż dwa dni przed terminem prezentacji. W tytule maila powinny znaleźć się następujące informacje:
- Którego dnia odbywa się prezentacja
- W której sali odbywa się prezentacja
- O której godzinie rozpoczynają się zajęcia
Przykładowy tytuł: “21 XII, sala 421, 8.30”
Prezentacje prosimy przesyłać na adres: aparatura@psych.uw.edu.pl (prosimy o zachowanie rozsądku w kwestii rozmiaru plików!)
- Jeżeli chcą Państwo skorzystać z jakichkolwiek niestandardowych materiałów (w tym np. filmów, DVD czy plików dźwiękowych), prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy: aparatura@psych.uw.edu.pl.
- Jeżeli posiadają Państwo własnego laptopa, warto wcześniej sprawdzić, czy współpracuje on z projektorem (istnieją różne typy złącz obrazowych).
Wszystkie laptopy posiadają system Windows oraz zainstalowany Microsoft Office (razem z PowerPointem) i aplikację Adobe Reader. Z pakietu Open Office nie można korzystać. Przypominamy również, że obowiązuje zakaz instalowania oprogramowania na laptopach bez konsultacji.
Ze względu na ustalone przez władzę Wydziału Psychologii zalecenia dotyczące ograniczenia przebywania na wydziale, prowadzone są rezerwacje sal wykładowych.
Rezerwacji mogą dokonywać pracownicy naukowi, w tym doktoranci za pisemną zgodą promotora.
W celu rezerwacji sali prosimy o wcześniejszy kontakt drogą mailową, na adres:
rezerwacjesal@psych.uw.edu.pl lub
admin@psych.uw.edu.pl
W treści maila powinna znaleźć się data, godzina, numer sali i cel rezerwacji sali.
Prosimy o podanie imion i nazwisk osób, które mają zostać upoważnione do odebrania klucza do danej sali.
Zarezerwować można poniższe sale:
1 | 8 | 16 | 54 | 68 | 92 | 93 | 94 | 98 | 101
128 | 303 | 404 | 405 | 406 | 407 | 408 | 412 | 421
*liczba miejsc dostępnych w związku z reżimem dotyczącym COVID-19
Sala nr 1
liczba miejsc: 45 (12*)
<<
Sala nr 8
liczba miejsc: 35 (12*)
<<
Sala nr 16 (sala nagrań)
liczba miejsc: 4 (2*)
<<
Sala nr 54
liczba miejsc: 16 (15*)
<<
Sala nr 68 (pracownia komputerowa)
<<
Sala nr 92
liczba miejsc: 42 (15*)
<<
Sala nr 93
liczba miejsc: 42 (15*)
<<
Sala nr 94
liczba miejsc: 56 (20*)
<<
Sala nr 98
liczba miejsc: 42 (15*)
<<
Sala nr 101 (pracownia komputerowa)
liczba miejsc: 18 (9*)
<<
Sala nr 128
<<
Sala nr 303
liczba miejsc: 20 (9*)
<<
Sala nr 404
liczba miejsc: 42 (15*)
<<
Sala nr 405
liczba miejsc: 42 (15*)
<<
Sala nr 406
liczba miejsc: 42 (15*)
<<
Sala nr 407
liczba miejsc: 16 (6*)
<<
Sala nr 408
liczba miejsc: 116 (27*)
<<
Sala nr 412
liczba miejsc: 42 (15*)
<<
Sala nr 421
liczba miejsc: 42 (15*)
<<
W zakładce Sprzęt na zajęcia znajduje się spis wyposażenia danych sal.
Rezerwację sali można zaplanować także na kilka kolejnych terminów (tj. cotygodniowe wykłady online lub powtarzające się nagranie wykładu).
Zamawianie podpisu dla kierownika projektu:
W celu zamówienia podpisu elektronicznego należy wypełnić FORMULARZ.
Po przesłaniu formularza pracownik Sekcji IT skontaktuje się z Państwem w celu ustalenia dogodnego terminu podpisania dokumentów niezbędnych do aktywacji podpisu.
Instrukcje instalacji podpisów cyfrowych dla poszczególnych wystawców:
1. KIR Szafir
- Strona producenta zawierająca wszelkie instrukcje dotyczące podpisów i sprzętu do ich obsługi [LINK]
- Strona producenta z oprogramowaniem do obsługi podpisów [LINK]
2. Certum by Asseco
- Strona producenta z oprogramowaniem do obsługi podpisów ProCertum Card Manager i ProCertum SmartSign [LINK]
- Strona producenta ze sterownikami poszczególnych urządzeń do obsługi podpisów [LINK]
- Strona producenta zawierająca wszelkie instrukcje dotyczące podpisów i sprzętu do ich obsługi [LINK]
3. CenCert (PEM Heart)
- Poradnik Użytkownika CenCert [LINK]
- Strona producenta z oprogramowaniem do obsługi podpisów [LINK]
- Strona producenta z oprogramowaniem PEM HEART (zawiera sterowniki urządzeń) [LINK]