Styśko-Kunkowska Małgorzata
O mnie: Doktor psychologii, pracuje na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego od 1999 roku. Prowadzi kursy specjalizacyjne i szkolenia na studiach magisterskich, podyplomowych i doktoranckich oraz dla pracowników akademickich oraz administracyjnych dla biznesu, obecnie przede wszystkim z zakresu psychologii pozytywnej i rozwoju wewnętrznego potencjału jednostki oraz o szkoleniach i warsztatach umiejętności społecznych. W ramach projektów naukowych, seminariów magisterskich i seminariów rocznych zajmuje się rolą mocnych stron charakteru w funkcjonowaniu jednostki.
W przeszłości podejmowała tematykę psychologicznego znaczenia marek konsumenckich i marek pracodawców, roli etykiet na produktach spożywczych, skłonności do uzależnienia od e-czynności.
Autorka i współautorka publikacji w języku polskim i angielskim, w tym prac dotyczących psychologii stosowanej np. warsztatów umiejętności psychospołecznych, marek pracodawców i marek konsumenckich oraz oddziaływania przekazów reklamowych. .
Ma licencję trenera warsztatu umiejętności psychospołecznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej i European Association of Work and Organizational Psychology.
Zainteresowania naukowe:
Psychologia stosowana
Psychologia pozytywna, dobrostan, mocne strony charakteru
Wspieranie rozwoju psychospołecznego, potencjału i dobrostanu jednostki
Proces nauczania
Publikacje:
PUBLIKACJE DYDAKTYCZNE I NAUKOWO-DYDAKTYCZNE:
- Styśko-Kunkowska, M., Wąsowicz, G., & Grunert, K., (2018). Gaining wealth and deep insight into meaning of colors in nutrition labeling using an extended focus group interview. In Sage Research Methods Cases Part 2. SAGE Publications, Ltd., https://
doi. org/10.4135/9781526455970. - Wąsowicz-Kiryło, G. , Styśko-Kunkowska, M., Grunert, G. K. (2015). The meaning of colours in nutrition labelling in the context of expert and consumer criteria of evaluating food product healthfulness, Journal of Health Psychology, 20, 907-920.
- Styśko-Kunkowska, M. (2014). Interviews as a qualitative research method in management and economics sciences. Skrypt dla doktorantów. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
- Styśko-Kunkowska M., Grzesiak-Feldman M. (2012).Warsztaty umiejętności psychospołecznych. W: L. Grzesiuk, H. Suszek (red.), Psychoterapia. Pogranicza Rozdz. 17 (s. 413-438). Warszawa: Eneteia.
- Grzesiak-Feldman M. i Styśko M. (2006). Warsztat umiejętności psychospołecznych jako metoda prowadząca do zmiany w jednostce: analiza empiryczna. Edukacja i społeczeństwo, 3, 231–244.
WYBRANE PUBLIKACJE NAUKOWE:
- Styśko-Kunkowska, M., & Kwinta, Z. (2020). Choice Between Salary and Employer Brand: The Roles of Materialism and Inclination to Develop an Identity-Motives-Based Relationship With an Employer Brand. Frontiers in Psychology, 11, 555. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00555.
- Styśko-Kunkowska, M. (2017). Dobrostan psychiczny pracownika w sektorach usług i technicznym. O roli spostrzeganej siły marki pracodawcy i poczucia zaspokojenia potrzeb tożsamościowych. W: T. Chirkowska-Smolak & A. Hauziński (Red.), Zarządzanie oparte na dowodach. Teoria i praktyka (s. 65–84). Kraków: Wydawnictwo LIBRON – Filip Lohner.
- Styśko-Kunkowska, M., Żbikowska, K. (2014). Influence of involvement and motivation to correction on product evaluation: Asymmetry for strong and weak brands. Polish Psychological Bulletin, 45(4), 488–499.
- Styśko-Kunkowska, M., Najbert, M. (2013). Wizerunek marki jako pracodawcy w reklamie internetowej: o roli atrybutów funkcjonalnych i symbolicznych. W: A. Ogonowska i G. Ptaszek (Red), Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze (s. 185–209). Kraków: Impuls.
- Styśko-Kunkowska, M., Drobik, A., Kucharczyk, A. (2010). Rola marki i czynników emocjonalnych w przetwarzaniu informacji o produkcie w sytuacji niskiego zaangażowania konsumenta. W: A. Łukasik, B. Danieluk (Red.), Spotkania z psychologią społeczną (s. 221–255). Lublin: Wyd. Olech.
- Styśko-Kunkowska, M., Borecka, D. (2010). Extraversion and evaluation of humorous advertisements.Psychological Reports, 106(1), 44–48.
- Hodgkins, C. E., Raats, M. M., Fife-Schaw, C., Peacock, M., Gröppel-Klein, A., Koenigstorfer, J., Wasowicz, G., Styśko-Kunkowska, M., Gulcan, Y., Kustepeli, Y., Gibbs, M., Shepherd, R., Grunert, K. G. (2015). Guiding healthier food choice: systematic comparison of four front-of-pack labelling systems and their effect on judgements of product healthiness. British Journal of Nutrition, 113(10), 1652–1663.
- Wąsowicz-Kiryło, G. , Styśko-Kunkowska, M., Grunert, G. K. (2015). The meaning of colours in nutrition labelling in the context of expert and consumer criteria of evaluating food product healthfulness. Journal of Health Psychology, 20, 907–920.
- Wąsowicz, G., Styśko-Kunkowska, M. (2015). Kwestionariusz Moja Aktywność w Internecie MAWI – badanie zagrożenia uzależnieniem od Internetu i wybranych czynności w nim podejmowanych (gier, hazardu, zakupów) wśród polskiej w wieku 13-19 lat. W: I. Niewiadomska (Red.), Hazard i inne uzależnienia behawioralne: doniesienia z badań (s. 95-117). Warszawa: Polska Fundacja Pomocy Humanitarnej „Res Humanae”.
- Bialkova, S., Grunert, K. G., Juhl, H. J., Wasowicz-Kirylo, G., Styśko-Kunkowska, M., & van Trijp, H. C. M. (2014). Attention mediates the effect of nutrition label information on consumers’ choice. evidence from a choice experiment involving eye-tracking. Appetite, 76(0), 66–75.
- Wąsowicz,G., Styśko-Kunkowska, M. (2014). Młodzież w Internecie. Zagrożenie uzależnieniem podręcznik do kwestionariusza MAWI. Warszawa: Scholar.
- Koenigstorfer J., Wąsowicz-Kiryło G., Styśko-Kunkowska M., Groeppel-Klein A. (2013). Behavioural effects of directive cues on front-of-package nutrition information: the combination matters!. Public Health Nutrition, 8(16), 1–7.
- Koenigstorfer, J., Wąsowicz-Kiryło, G., Styśko-Kunkowska, M., & Groeppel-Klein, A. (2013). Healthful food decision-making at the point of purchase: an update on nutrition labeling. Extended abstract. Advances in Consumer Research, 41, 14–18.
- Wąsowicz-Kiryło, G. , Styśko-Kunkowska, M., Koenigstorfer, J., Groeppel-Klein, A. (2013). Rutynowe zakupy żywności: o związkach między czasem i wyborem a kategorią produktową. Handel wewnętrzny, 4(3), 214–225.
- Hodgkins, Ch., Barnett, J. Wąsowicz-Kiryło, G., Styśko-Kunkowska, M., Gülcan, Y., Kuştepeli, Y., Akgüngör, S., Chryssochoidis, G. Fernández-Celemín, L., Storcksdieck genannt Bonsmann, S., Gibbs, M. & Raats M. (2012). Understanding how consumers categorize nutritional labels; A consumer derived typology for front-of-pack nutrition labeling, Appetite, 59(3), 806–817.
- Wasowicz-Kiryło G., Styśko-Kunkowska M. (2011). Attributes of nutritional information labelling that determine attractiveness of labels and correctness of inferences made about food healthfulness. Procedia – Social and Behavioral Sciences on Science Direct, 30, 722-728.
- Styśko-Kunkowska, M.,Borczyk, A. (2023, Maj). The applicability of character strengths at work as a mediator between external and internal factors and chosen organizational attitudes. Referat wygłoszony na European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP) Congress, Katowice.
- Styśko-Kunkowska M., Sochacka N.. (2023, Maj). Character strengths and well-being of earning female online influencers. Referat wygłoszony na European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP) Congress, Katowice.
- Styśko-Kunkowska M.,Niemiro, M., Urban, M. (2023, Maj). Narcissism and identity motives underlying self-employer brand relationship. Referat wygłoszony na European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP) Congress, Katowice.
- Styśko-Kunkowska, M., Latek, M. (2020, Maj). Siła marki pracodawcy oraz możliwość mobilności a preferencje wobec ofert pracy. Referat wygłoszony na konferencji IV Zjzd Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji (PSPO).
- Styśko-Kunkowska, M., Kwinta Z. (2019, Maj). A strong employer brand or an attractive salary? Employer brand psychological meaning and materialism as predictors of job offer preferences and evaluations. Referat wygłoszony na European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP) Congress, Turin-Italy.
- Stysko-Kunkowska M., Charusta A. (2019, Maj). The role of employer brand perception in citizenship and counterproductive work behaviors. Referat wygłoszony na European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP) Congress, Turin-Italy.
- Wąsowicz, G., Styśko-Kunkowska, M. (2016, Wrzesień). Zakupy online wśród adolescentów: przekonania, aktywność, ryzyko uzależnienia i konsekwencje. Referat wygłoszony na V Międzynarodowej KonferencjiPsychologia – Konsumpcja – Jakość życia, Gdańsk.
- Styśko-Kunkowska, M., (2017, Lipiec). Identity motives underlying building self-employer brand relationship. Plakat prezentowany na 18. General Meeting of the European Association of Social Psychology, Granada, Hiszpania.
- Styśko-Kunkowska, M., Niedziałkowska, A. (2016, Wrzesień). Materializm a skłonność do budowania relacji Ja z marką pracodawcy. Referat wygłoszony na V Międzynarodowej Konferencji Psychologia – Konsumpcja – Jakość życia, Gdańsk.
- Styśko-Kunkowska, M. (2016, Lipiec). Shared basics of attitudes toward consumer and employer brands? The relationship between their psychological meanings. Referat wygłoszony na konferencji Motivation and Social Perception, Gdańsk, Polska.
- Styśko-Kunkowska, M. (2016, Lipiec). Tell me where you work, and I will tell you if you are interesting to me. The role of brand in impression formation. Referat wygłoszony na konferencji EASP Medium Size 5thEuropean Meeting on the Psychology of Attitudes: Experience-based versus information-based attitude processes, Kolonia, Niemcy.
- Styśko-Kunkowska, M., Wąsowicz, G. (2015, Wrzesień). Socio-demographic and psychological determinants of e-shopping among adolescents. Plakat prezentowany na konferencji 17th European Conference on Developmental Psychology, University of Minho, Braga, Portugalia.
- Wąsowicz, G., Styśko-Kunkowska, M. (2015, Wrzesień). Adolescent online gambling, risk of addiction and its consequences. Plakat prezentowany na konferencji 17th European Conference on Developmental Psychology, University of Minho, Braga, Portugalia.
- Hodgkins C., Raats M.M., Barnett J., Wasowicz-Kirylo G., Styśko-Kunkowska M., Gulcan Y., Kustepeli Y., Akgungor S., Chryssochoidis G., Fernandez-Celemin L., Storcksdieck genannt Bonsmann S. (2011, Wrzesień). Understanding how consumers categorise different forms of nutritional labels; a consumer derived typology for front-of-pack nutritional labelling systems. Referat wygłoszony na konferencji BPS Division of Health Psychology Annual Conference, Southampton University, UK.
- Hodgkins C., Raats M.M., Barnett J., Wasowicz-Kirylo G., Styśko-Kunkowska M., Gulcan Y., Kustepeli Y., Akgungor S., Chryssochoidis G., Fernandez-Celemin L., Storcksdieck genannt Bonsmann S. (2011, Lipiec). Understanding how consumers categorise different forms of nutritional labels; a consumer derived typology for front-of-pack nutritional labelling systems. Plakat prezentowany na konferencji Faculty of Health and Biomedical Sciences Conference, University of Surrey, UK.
- Wąsowicz-Kiryło, G., Styśko-Kunkowska, M., Koenigstorfer J. i Groeppel-Klein A. (2011, Maj). How to support consumers in buying healthy food? The interrelationships between nutrition labels, consumer psychographics, and product choices. Referat wygłoszony na konferencji MAPP, Dania.
- Wąsowicz-Kiryło, G., Styśko-Kunkowska, M. (2011, Maj). Attributes of nutritional information labelling that determine attractiveness of labels and correctness of inferences made about food healthfulness. Plakat prezentowany na 2nd World Conference on Psychology, Counselling and Guidance, Turcja.
- Styśko, M., i Borecka, D. (2008, wrzesień). Extraversion and evaluation of the humorous advertisements – exploratory study. Plakat prezentowany na konferencji 2nd Biennial Symposium on Personality and Social Psychology: Emotion, and Cognition, Warszawa, Polska.
- Styśko, M. (2008, Czerwiec). The role of mortality salience and negative stereotype in defensive attribution of responsibility. Plakat prezentowany na 15. General Meeting of the European Association of Experimental Social Psychology, Opatija, Chorwacja.
- Styśko, M. (2007, Kwiecień). On unbiased and favorably biased judgments towards harmdoer belonging to the negatively stereotypized category. Referat wygłoszony na konferencji Warsaw-Jena Conference on “Victim-Perpetrator Relations in a Changing Europe: Prejudice escalation and prejudice reduction”. Warszawa, Polska.
- Styśko, M. (2006, Wrzesień). On unbiased and favorably biased jugdments towards harmdoer belonging to the negatively stereotypized category: the role of similarity to the victim. Referat wygłoszony na konferencji The British Psychological Society, Social Psychology Section, Birmingham, Wielka Brytania.
- Styśko, M. (2005, Lipiec). The process of blaming: The role of negative stereotypes and relevance of the event to the self. Poster prezentowany na 14. General Meeting of the European Association of Experimental Social Psychology, Würzburg, Niemcy.
- Styśko, M. (2004, Sierpień). The role of the self in blaming the perpetrator belonging to the negative stereotypic category. Plakat prezentowany na konferencji Third Intenational Conference The Dialogical Self, organizowanej przez Katolicki Uniwersytet Lubelski i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej, Warszawa, Polska.
- Styśko, M. (2004, Czerwiec). How do we blame the perpetrator? The impact of self-relevance and negative stereotypes . Referat wygłoszony na konferencji 2nd Warsaw Workshop on Social Psychology: Influence and Intergroup Cognition, organizowanej przez Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej, Centrum Badań Psychologicznych ISS UW oraz Instytut Psychologii PAN.
- Styśko, M. i Kofta, M. (2002, Czerwiec). Blaming the perpetrator: The role of negative stereotype and break in the story. Plakat prezentowany na konferencji 13. General Meeting of the European Association of Experimental Social Psychology, San Sebastian, Hiszpania.
- Styśko-Kunkowska, M. (2022, Wrzesień). Poczucie zaspokojenia potrzeb tożsamościowych przez markę pracodawcy: związki z dobrostanem i zachowaniami organizacyjnymi Referat wygłoszony na konferencji IV Zjzd Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji (PSPO), Gdańsk.
- Styśko-Kunkowska, M. (2022, Wrzesień). Skłonność do budowania relacji z marką pracodawcy opartej o motywy tożsamościowe: wybrane korelaty i konsekwencje. Referat wygłoszony na IV Zjeździe Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji i Pracy, Gdańsk.
- Wąsowicz-Kiryło, G., Styśko-Kunkowska, M. (2021). Hazard on-line wśród adolescentów: zagrożenie uzależnieniem i jego konsekwencje. Konferencja ASPE.
- Styśko-Kunkowska, M., Latek, M. (2020, Maj). Siła marki pracodawcy oraz możliwość mobilności a preferencje wobec ofert pracy. Referat wygłoszony na konferencji IV Zjzd Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji (PSPO).
- Styśko-Kunkowska, M. (2018). Samoocena a psychologiczne znaczenie marki pracodawcy. Referat wygłoszony na III Zjeździe Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji i Pracy, Sopot.
- Styśko-Kunkowska, M., Mirowska M. (2017, Maj). Podaj markę uczelni, a zdecyduję czy zarekomendować cię do pracy. O roli brand community w ocenie osób. Referat wygłoszony na 7 edycji Konferencji Zespołu do Badania Wpływu Społecznego „ZaBaWa”.
- Styśko-Kunkowska, M.(2016, Listopad). O wpływie siły marki pracodawcy na dobrostan psychologiczny pracowników i o pośredniczącej roli zaspokojenia potrzeb tożsamościowych przez markę pracodawcy.Referat wygłoszony na II Ogólnopolskiej Konferencji „Nauka i zarządzanie”, Poznań.
- Styśko-Kunkowska, M.(2016, Wrzesień). Zaspokojenie potrzeb tożsamościowych przez markę pracodawcy, siła marki pracodawcy a dobrostan psychologiczny jednostki. Plakat prezentowany na konferencji XIII Zjazd PSPS, Wrocław.
- Styśko-Kunkowska, M. (2016, Maj). Skłonność do budowania związku JA z marką pracodawcy w oparciu o motywy tożsamościowe – model 6D wśród studentów i absolwentów wyższych uczelni. Referat wygłoszony na II Zjeździe Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji i Pracy, Sopot.
- Styśko-Kunkowska, M. (2015, Wrzesień). Motywy tożsamościowe wśród wkraczających na rynek pracy studentów i absolwentów z pokolenia Y. W stronę modelu skłonności do budowania związku między Ja a marką pracodawcy. Referat wygłoszony na II konferencji Psychologii Jakościowej organizowanej przez Pracownię Badań Jakościowych przy Wydziale Zamiejscowym SWYDZ. PSYCH. w Katowicach.
- Styśko-Kunkowska, M. (2015, Wrzesień). Od stereotypów do marek czyli jak aktywizacja różnych jednostek wiedzy wpływa na przetwarzanie informacji. Referat wygłoszony na konferencji Od psychologii kontroli do psychologii spisków. W kręgu zainteresowań i fascynacji Mirosława Kofty organizowanej przez Wydział Psychologii UW.
- Styśko-Kunkowska, M., Malinowska M. (2015, Maj). Pokaż mi swój telefon, a powiem ci czy wpuszczę cię do klubu. O roli marki w ocenie osób. Plakat prezentowany na 5 edycji Konferencji Zespołu do Badania Wpływu Społecznego „ZaBaWa”, Warszawa.
- Styśko-Kunkowska, M.(2014, Wrzesień). Powiedz mi gdzie pracujesz, a powiem ci czy mnie interesujesz. Rola marki pracodawcy w ocenie nowopoznanych osób. Plakat prezentowany na konferencji XI Zjazd PSPS, Warszawa.
- Grzegory, E., Styśko – Kunkowska, M. (2013, Wrzesień). Związek siły więzi z naturą z charakterystykami socjo-demograficznymi, cechami osobowości Wielkiej Piątki oraz preferencjami i zachowaniami wobec środowiska. Plakat zaprezentowany na konferencji Jubileuszowy X Zjazd PSPS, Kraków. Wystąpienie wyróżnione za najbardziej atrakcyjny plakat.
- Koenigstorfer J., Wąsowicz-Kiryło G., Styśko-Kunkowska M., Groeppel-Klein A. (2013, Październik). Healthful food decision-making at the point of purchase: An update on nutrition labeling. Referat wygłoszony na konferencji North American Conference of the Association for Consumer Research, Chicago, USA
- Wasowicz-Kirylo, G., Styśko-Kunkowska, M. , Koeningstorfer, J., Groeppel-Klein A. (2013, Maj, 21-22). Rutynowe zakupy żywności: o związkach między czasem i wyborem a kategorią produktową. Plakat zaprezentowany na konferencji XVI Ogólnopolska Konferencja „Czas jako wyznacznik zachowań konsumenckich”, Międzyzdroje. Wystąpienie nagrodzone za najbardziej atrakcyjny plakat.
- Woźniak, M., Styśko-Kunkowska, M. (2013, Maj, 17-18). Rola wartości i etnocentryzm w formułowaniu ocen konsumenckich na temat marek. Referat wygłoszony na VII konferencji „Psychologia Ekonomiczna” organizowanej przez Wydział Psychologii i Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademickie Stowarzyszenie Psychologii Ekonomicznej.
- Styśko-Kunkowska, M. (2012, Listopad). Employer branding w reklamie Internetowej. Referat wygłoszony na konferencji Współczesna psychologia mediów. Nowe perspektywy i problemy badawcze, Kraków.
- Styśko-Kunkowska, M., Najbert, M., Kozłowska, M. (2012, Wrzesień). Autowizerunek jednostki, wizerunek pracodawcy i ich spójność a ocena pracodawc Plakat prezentowany na konferencji IX Zjazd PSPS, Sopot.
- Styśko-Kunkowska, M., Kozłowska, M. (2012, Wrzesień). Rola płci, rodzaju motywacji potencjalnego pracownika oraz wizerunków firm w ocenie ich atrakcyjności. Referat wygłoszony na konferencji III Konferencja Psychologia – Konsumpcja – Jakość Życia, Gdańsk.
- Styśko-Kunkowska, M., Żbikowska K (2011, Wrzesień). Zaangażowanie i motywacja do korekty a sądy konsumenckie: Efekt asymetrii dla marki silnej i słabej. Referat wygłoszony na konferencji VIII Zjazd PSPS, Poznań.
- Wąsowicz-Kiryło, G., Styśko-Kunkowska, M., Koenigstorfer J. i Groeppel-Klein A. (2011, Luty). Jak wspierać konsumentów w kupowaniu zdrowej żywności? O związkach między etykietami, cechami konsumentów dokonywanymi przez nich wyborami. Referat wygłoszony na V Konferencja Akademickiego Stowarzyszenia Psychologów Ekonomicznych, Kraków.
- Najbert M., Styśko-Kunkowska, M. (2010). Employer branding – rola atrybutów marki i charakterystyk odbiorcy w ocenie komunikatu rekrutacyjnego. Referat wygłoszony na VII Zjazd PSPS, Nowy Sącz.
- Styśko-Kunkowska, M. (2010, Październik). Jak social cognition pomaga w rozumieniu zachowań konsumenckich. Referat wygłoszony na konferencji „Różne oblicza psychologii osobowości”, Jadwisin.
- Wąsowicz-Kiryło, G., Styśko-Kunkowska, M. (2010, Wrzesień). Co i jak komunikują etykiety na produktach spożywczych? Wnioskowanie o zdrowotności produktów na podstawie informacji o składnikach odżywczych. Eksploracyjne badanie jakościowe. Plakat prezentowany na II Konferencja Psychologia – Konsumpcja – Jakość Życia, Katowice.
- Styśko-Kunkowska, M., Wąsowicz-Kiryło, G. (2010, Kwiecień). Jak wspierać konsumentów w kupowaniu zdrowego jedzenia? Percepcja i typologia etykiet na produktach spożywczych informujących o ich składnikach odżywczych. Plakat prezentowany na IV Konferencja Akademickiego Stowarzyszenia Psychologów Ekonomicznych „Psychologiczne i ekonomiczne wyzwania kryzysu gospodarczego”, Gdańsk.
- Styśko, M. i Grzesiak-Feldman, M. (2008, Wrzesień). Warsztat umiejętności psychospołecznych jako metoda prowadząca do zmiany w jednostce: analiza empiryczna. Referat wygłoszony na XXXIII Zjeździe Naukowym Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Poznań.
Projekty badawcze:
- realizacja ponad 15 projektów Badań Statutowych i 6 – Badań Własnych
- Projekt Zagrożenie e-uzależnieniami (Internet, hazard, zakupy) wśród młodzieży szkolnej – determinanty, konsekwencje, diagnoza i wytyczne dla działań profilaktycznych. realizowany na zlecenie Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii współfinansowany ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych będących w dyspozycji Ministra Zdrowia (w ramach programu Ministra Zdrowia „Wspieranie badań naukowych dotyczących uzależnienia od hazardu lub innych uzależnień niestanowiących uzależnienia od substancji psychoaktywnych a także rozwiązywania problemów z tym związanych.”) i Instytutu Studiów Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego - funkcja wykonawcy, m.in. współpraca przy opracowaniu programu, realizacja części badań, w tym wywiadów indywidualnych z psychologami i pedagogami, opracowanie części raportów
- Projekt „Technology on the Road: Welcomed or Feared?” - rola polskiego konsultanta i badacza w międzynarodowym projekcie naukowo-konsultacyjnym realizowanym przez London School of Economics and Political Science na zlecenie Goodyear
Granty:
2009-2011: Grant “FLABEL (Food Labelling to Advance Better Education for Life)” finansowany z tematu VII Programu Ramowego “Agriculture, Fisheries and Biotechnology” jako Small collaborative project we współpracy z uniwersytetami i organizacjami z 6 krajów europejskich (Dania, Wielka Brytania, Belgia, Grecja, Niemcy, Turcja; 7 pakietów badawczych realizowanych w Polsce - funkcja wykonawcy w polskiej części projektu, w tym m.in. współuczestnictwo w projektowaniu scenariuszy, kwestionariuszy i materiałów badawczych we współpracy z zagranicznymi partnerami, przygotowywanie publikacji i prezentacji, przeprowadzenie wywiadów indywidualnych i grupowych, opracowywanie wyników, współorganizacja badań z użyciem mobilnego i stacjonarnego eye-trackera i sklepu eksperymentalnego
Recenzje:
- Recenzent w czasopiśmie Journal of Health Psychology
- Recenzent w czasopiśmie Appetite
- Recenzent w czasopiśmie Polish Psychological Bulletin
- Recenzent w czasopiśmie Psychological Reports
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- EAWOP – European Association of Work and Organizational Psychology
- PSPS – Polskie Stowarzyszenie Psychologii Społecznej
- PTP – Polskie Towarzystwo Psychologiczne
Wypromowane prace doktorskie/magisterskie:
67 prac magisterskich
Działalność popularyzatorska:
Szkolenia i warsztaty umiejętności psychospołecznych dla różnych grup
Działalność dydaktyczna:
- Seminarium roczne empiryczne, 2024/2025
- Seminarium magisterskie, 2024/2025
- Prowadzenie treningów, warsztatów i szkoleń, 2024/2025
- Projektowanie treningów, warsztatów i szkoleń, 2024/25
- Praca z grupą, 2024/2025
- Designing of Psychoeducational Groups at Work, 2024/2025
- Tworzenie życia opartego na zaletach charakteru, 2024/2025
- Zarządzanie stresem wsparte mocnymi stronami charakteru, 2024/2025
- Mocne strony charakteru i dobre samopoczucie w praktyce akademickiej – krok 1:świadomość, 2024/2025
- Mocne strony charakteru i dobre samopoczucie w praktyce akademickiej – krok 2: nowe zastosowania, 2024/2025
- Psychologia pozytywna w treningach umiejętności psychospołecznych, 2024/2025
- Prowadzenie treningów umiejętności psychospołecznych, 2024/2025
- Komunikacja interpersonalna - warsztat, 2024/2025
- Wykłady w ramach cyklu wykładów Człowiek w procesie rozwoju dla specjalizacji Wspieranie rozwoju osobowości:
- Sześć założeń andragogiki, czyli co pomaga dorosłym w uczeniu się.
- Od wczesnej do późnej dorosłości, czyli co pomaga w uczeniu się osobom w różnym wieku.
- Tutoring MISMAP 2024/25.
- Tutoring MISH.
Działalność organizacyjna na Wydziale Psychologii:
- 2022 – Członek Komisji ds. Nagród i Odznaczeń
- 2021 – Zastępca kierownika Studiów Podyplomowych Psychologia pozytywna w praktyce: Trener Umiejętności Psychospołecznych
- 2020 – Członek Komisji Konkursowej Rady Wydziału na Wydziale Psychologii UW – funkcja sekretarza
- 2019 – Koordynator merytoryczny i zadaniowy zajęć z psychoedukacji w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP), współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER.
- 2019 – Udział w pilotażowym projekcie obserwacji koleżeńskich
- od 2018 – Realizacja szkoleń dla kadry administracyjnej i dydaktycznej na UW w
Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP), współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER.
- 1 X 2017 – I 2020 – rola Animatora Współpracy z Otoczeniem na rzecz projektu „Aplikacyjne prace dyplomowe – skuteczny start zawodowy” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego przez Biuro Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UW
- od 2017 – Współpraca z kierownikiem specjalizacji Wspieranie rozwoju osobowości przy udoskonaleniu programu specjalizacji na następne lata
- 2017 – 2019 – Członek Komisji Rady Wydziału ds. Oceny Pracowników na Wydziale Psychologii UW
- 2017 – 2018 – Członek Komisji Dziekana ds. Oferty Edukacyjnej na Wydziale Psychologii UW
- od 2016 – Członek Komisji Rady Wydziału ds. Budżetu na Wydziale Psychologii UW.
- 2013 – 2018 – Członek Komisji Rady Wydziału ds. Etyki Badań Naukowych na Wydziale Psychologii UW.
- 2012 – Członek Jury Nagrody prac magisterskich studentów Wydziału Psychologii UW
- od 2008 – Członek (z wyboru) Rady Wydziału Psychologii UW
- 2008 – Członek Jury Nagrody prac rocznych studentów Wydziału Psychologii UW
- 2006 – 2008 – Pełnomocnik Dziekana ds. Promocji
- 2007-2009 – Członek komisji kwalifikującej studentów na specjalizację Wspieranie rozwoju osobowości
- 2006 – 2013 – Swobodne metody diagnostyczne – Wydział Psychologii UW, koordynacja koszyka zajęć obligatoryjnych
- 2004 – Konferencja Psychologiczny Kontekst Relacji Międzygrupowych: Analiza Mechanizmów, Mądralin, Polska: współpraca przy organizacji konferencji
- 2002 – Konferencja Processes of Shared Reality Construction and Their Consequences for Individual and Group Phenomena – European Association of Experimental Social Psychology Small Group Meeting, organizowana przez Uniwersytet Warszawski i European Assotiation of Experimental Social Psychology, Kazimierz Dolny, Polska: współpraca przy organizacji konferencji
- 2001 – Konferencja The First Warsaw Workshop on Social Psychology: Social Cognition and Intergroup Relations organizowanej przez Wydział Psychologii i Instytut Studiów Społecznych UW, Warszawa, Polska: współpraca przy organizacji konferencji
Działalność społeczna:
Warsztaty umiejętności psychospołecznych dla uchodźców z UA, w ramach projektu „Trzecia misja Wydziału Neofilologii UW” w ramach PO WER działanie 3.1. zadanie 5 Kompetencje w szkolnictwie wyższym w Wydziale Nauk Ekonomicznych UW.
Nagrody:
- 2023 – Nagroda Dziekana Wydziału Psychologii UW za działalność dydaktyczną
- 2014 – Nagroda Dziekana Wydziału Psychologii UW za dorobek publikacyjny
- 2013 – Dyplom gratulacyjny przyznawany przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” za twórczy wkład w rozwój edukacji i badań naukowych nad promocją Polski oraz opiekę merytoryczną nad pracą magisterską Pani Agaty Krzemień pt. Osobowość człowieka a atrybuty marki destynacji turystycznej nagrodzoną nagrodą główną I stopnia w VII edycji Konkursu „Teraz Polska Promocja””
- 2013 – Nagroda za III miejsce w konkursie na najlepszy poster na konferencji – Jubileuszowy X Zjazd PSPS, Kraków.
- 2013 – Nagroda za I miejsce za najciekawszy plakat w sesji posterowej XVI Ogólnopolskiej Konferencji „Czas jako wyznacznik zachowań konsumenckich”, Międzyzdroje.
- 2009 – Stypendium Konferencyjne dla Młodych Pracowników Naukowych przyznawane przez Towarzystwo Naukowe Warszawskie i Fundację Nauki Polskiej na udział w konferencji w Wielkiej Brytanii
- 2008 – Podziękowanie od Zespołu Dziekańskiego Wydziału Psychologii UW za stworzenie wizji promocji Wydziału Psychologii UW i za pełną inwencji i sprawną realizację tej wizji w latach 2006-2008
- 2008 – 2009 – Stypendium naukowe Rektora Uniwersytetu Warszawskiego na rok 2008
- 2007 – Dyplom otrzymany od Dziekana Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego w uznaniu za badania nad wizerunkiem Wydziału i jego pozycji na rynku edukacyjnym, opracowanie strategii promocyjnej, inwencję i aktywność w tworzeniu pozytywnego obrazu Wydziału i w budowaniu pozytywnego związku społeczności akademickiej z Wydz. Psychologii.
- 2007 – Nagroda indywidualna I stopnia Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z okazji Święta Uniwersytetu Warszawskiego za książkę „Atrybucja winy: o roli stereotypów i odniesienia zdarzenia do Ja”.
- 2002 – Stypendium Summer School of the European Association of Experimental Social Psychology, Marburg, Niemcy
- 2001 – Nagroda zespołowa II stopnia Rektora Uniwersytetu Warszawskiego za przygotowanie zeszytu monograficznego Studiów v „Myślenie stereotypowe”, 2000, 38
Współpraca międzynarodowa:
Projekt InterHEI InterHEI The Interdisciplinary HEI Entrepreneurship Fostering Program – Inicjatywa EIT obejmująca pan-europejskiej konsortium instytucji edukacji wyższej (HEI – Higher Education Institution) i przedstawicieli innych instytucji, koordynowany przez Centrum Społecznie Odpowiedzialnych Innowacji przy Wydziale Zarządzania UW. Koordynator programu Train the Trainers dotyczącego New Product Development Labs i Research Infrastructure Commercialisation Academy.
Współpraca z biznesem:
Szkolenia i warsztaty.
Od 1999 roku niezależny konsultantebadań marketingowych i społecznych, specjalizującym się w badaniach jakościowych, współpracując z różnymi instytutami badań marketingowych i firmami doradczymi oraz prowadząc szkolenia z tej tematyki.
Realizacja zajęć Badania jakościowe – seminaria badawcze we współpracy z CitiHandlowy, Philips Polska, TVN Polska, IRCenter w latach 2007-2019.
Oczekiwania wobec studentów:
Ciekawość, chęć rozwijania się.
Certyfikaty:
- 2024 – Leading People and Teams Specialization, a 5-course online non-credit specialization authorized by University of Michigan offered through Specialization Certificate.
- 2023 – Mindfulness and Well-being, a 3-course specialization by Rice University on Coursera. Specialization Certificate earned on February 22 2023.
- 2019 – Foundations of Positive Psychology, a 5-course specialization by University of Pennsylvania on Coursera. Specialization Certificate earned on February 16, 2019.
- 2006 – 2021 – Rekomendacja I stopnia – trener warsztatu umiejętności psychospołecznych, nadawana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne (I/159).
Inne:
Profil na LinkedIn