Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Dynak Agnieszka

Agnieszka Dynak - zdjęcie

Tytuł naukowy: dr
Stanowisko: adiunkt badawczy
Jednostka: Wydział Psychologii
E-mail: agnieszka.dynak@psych.uw.edu.pl
Telefon:
Pokój: 204
Działalność naukowa
Interesuje się wczesnym rozwojem językowym (w tym rozwojem dwujęzycznym), a także neuronalnymi korelatami późnego mówienia i dysleksji rozwojowej.

Pracuje w projekcie „Przyswajanie polskiego i norweskiego oraz wiedzy o świecie przez dzieci jedno- i wielojęzyczne” (https://multilada.pl/projekty/polkanorski/).

Kieruje także grantem „Organizacja neuronalnej sieci językowej u dzieci późno mówiących w zależności od występowania dysleksji rozwojowej”

Więcej informacji: https://multilada.pl/zespol/

Publikacje (pod nazwiskiem Dynak lub Kacprzak):
Dynak, A., Kossowski, B., Chyl, K., Dębska A., Dzięgiel-Fivet, G., Łuniewska M., Plewko J., Haman, E., Jednoróg K. (in 2021). Separating the influences of late talking and dyslexia on brain structure. Journal of Abnormal Psychology.
Kossowski, B., Chyl, K., Kacprzak, A., Bogorodzki, P., & Jednoróg, K. (2019). Dyslexia and age related effects in the neurometabolites concentration in the visual and temporo-parietal cortex. Scientific reports, 9(1), 1-11.
Dębska, A., Chyl, K., Dzięgiel, G., Kacprzak, A., Łuniewska, M., Plewko, J., Marchewka A., Grabowska A. & Jednoróg, K. (2019). Reading and spelling skills are differentially related to phonological processing: Behavioral and fMRI study. Developmental cognitive neuroscience, 39, 100683.
Łuniewska, M., Chyl, K., Dębska, A., Kacprzak, A., Plewko, J., Szczerbiński, M., Szewczyk, J., Grabowska, A., Jednoróg, K. (2018). Neither action nor phonological video games make dyslexic children read better. Scientific Reports, 8, 549.
Mieszkowska, K., Łuniewska, M., Kołak, J., Kacprzak, A., Wodniecka, Z., & Haman, E. (2017). Home Language Will Not Take Care of Itself: Vocabulary Knowledge in Trilingual Children in the United Kingdom. Frontiers in Psychology, 8.
Haman, E., et al. (2017). How does L1 and L2 exposure impact L1 performance in bilingual children? Evidence from Polish-English migrants to the UK. Frontiers in Psychology, 8.
Łuniewska, M., Kołak, J., Kacprzak, A., Białecka-Pikul, M., Haman. E, Wodniecka, Z. (2015). Wyzwania w diagnozie rozwoju językowego dzieci dwu-i wielojęzycznych. w: A. Myszka (red.), Głos – Język –Komunikacja. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Otwinowska, A. et al. (2012). Dwujęzyczność u progu edukacji szkolnej – interdyscyplinarny projekt badawczy. Neofilolog 39, 7–29.

Działalność dydaktyczna

Aktualnie:

Prowadzenie prac rocznych empirycznych oraz magisterskich

Kursy prowadzone w przeszłości:

Statystyka I

Psychologia eksperymentalna