Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Barańczuk Urszula

 

Tytuł naukowy: dr
Stanowisko: adiunkt
Jednostka: Katedra Psychologii Zdrowia i Rehabilitacji
E-mail: urszula.baranczuk@psych.uw.edu.pl
Dyżury: Aktualne dni i godziny dyżuru >>

O mnie:

W 2009 roku uzyskałam tytuł magistra na Wydziale Psychologii UW ze specjalizacją psychoterapia. W 2014 uzyskałam tytuł doktora również na Wydziale Psychologii UW. Moje zainteresowania badawcze dotyczyły wtedy związku cech temperamentu i zdolności do regulacji emocji z nasileniem objawów zaburzenia stresowego pourazowego (PTSD). Od 2020 pracuję na Wydziale Psychologii UW, gdzie prowadzę zarówno badania naukowe, jak również dydaktykę. Jestem również certyfikowaną psychoterapeutką poznawczo-behawioralną (nr certyfikatu 1598) oraz terapeutką stresu pourazowego metodą przedłużonej ekspozycji.

Zainteresowania:

Zainteresowania badawcze dotyczą związku: (1) wczesnych nieadaptacyjnych schematów, stresu rodzicielskiego i praktyk wychowawczych w kontekście innych czynników osobowościowych i społecznych w grupie matek i ojców dzieci ze spektrum autyzmu i typowo rozwijających się oraz (2) wczesnych nieadaptacyjnych schematów z jakością życia w kontekście innych czynników osobowościowych i społecznych w grupie dorosłych osób ze spektrum autyzmu i neurotypowych.

Kariera/wykształcenie:

2014 – tytuł doktora psychologii na Uniwersytecie Warszawskim

2009 – tytuł magistra psychologii na Uniwersytecie Warszawskim

Publikacje:

Konferencje:

  • Dziurla, R., Niedźwiecka, A., Pisula, E., Bargiel-Matusiewicz, K., i Barańczuk, U. (2021). Pozytywna tożsamość osób z niepełnosprawnościami i emocje doświadczane w sytuacji pandemii COVID-19. Konferencja XIII Ogólnopolska Konferencja Naukowa Sekcji Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego pt. „Psychologiczne i społeczne aspekty zdrowia z perspektywy globalnych oraz lokalnych problemów i ich rozwiązań, Warszawa.
  • Barańczuk, U., i Zawadzki, B. (2017). Mood, temperament, symptoms of PTSD and cognitive strategies of affect regulation. International Society for the Study of Individual Differences, Warszawa.
  •  Zawadzki, B., i Barańczuk, U. (2017). Nasilenie objawów PTSD a poznawcze strategie regulacji nastroju. „Bliżej emocji 7”, Lublin.

Zespoły badawcze:

Członkini AutismLabUW

Projekty badawcze:

Wczesne schematy a postawy wychowawcze: Rola stresu rodzicielskiego

Granty:

2021 – środki na Badania Własne Pracowników Wydziału Psychologii UW o numerze 501-D125-01-1250000 na realizację badań pt. ”Wczesne schematy a postawy wychowawcze: Rola stresu rodzicielskiego”

Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:

PTTPB – Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej

Wypromowane prace doktorskie/magisterskie:

Dotychczas wypromowanych trzech magistrów

Działalność dydaktyczna:

Regularnie od 2022 roku prowadzę następujące zajęcia:

  • Psychologia zdrowia
  • Ćwiczenia z psychoterapii
  • Pogłębiony kurs terapii poznawczo-behawioralnej, 2024/2025
  • Samoregulacja, 2023/2024

Działalność organizacyjna na Wydziale Psychologii:

Od 2023 roku jestem koordynatorem Działu Odkrywców Kampusu Ochota

Działalność terapeutyczna:

Certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna (nr certyfikatu 1598) terapeutka stresu pourazowego metodą przedłużonej ekspozycji z modułem terapii poczucia winy i trudności z motywowaniem się

Nagrody:

2023 – Nagroda Wydziału Psychologii UW za wysoką jakość zajęć dydaktycznych

2023 – Nagroda Wydziału Psychologii UW za działalność organizatorską

2022 – Nagroda Wydziału Psychologii UW za dorobek dydaktyczny

2021 – Nagroda Wydziału Psychologii UW za dorobek dydaktyczny

Współpraca międzynarodowa:

Od 2010 współpraca w zakresie badania i oceny polskiej wersji Inwentarza Poznawczych Strategii Regulacji Stanów Afektywnych (ICARUS) z Adele M. Hayes (University of Delaware, Delaware, USA) i Barbarą W. Kamholz (Boston Healthcare System and Boston University School of Medicine, Boston, MA, USA)

Oczekiwania wobec studentów:

Oczekuję od studentów wysokiej ciekawości i nastawienia na rozwój wiedzy i kompetencji