Faktury i rachunki
UNIWERSYTET WARSZAWSKI
Wydział Psychologii (opcjonalnie)
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
NIP 525-001-12-66
PL 5250011266 (dla transakcji zagranicznych)
UWAGA: Prawidłowo sporządzone dokumenty finansowe są podstawą rozliczenia zakupów. Do realizacji przekazywane są tylko dokumenty dostarczone do SFK i SBWZ w formie papierowej z prawidłowym opisem.
Dokumenty przesłane e-mailem nie będą realizowane
(w wyjątkowych sytuacjach należy skontaktować się z Pełnomocnikiem Kwestora)
Brak prawidłowych przygotowanych dokumentów uniemożliwia finansowanie zakupu ze środków będących w dyspozycji Wydziału Psychologii.
OPIS MERYTORYCZNY
Z tyłu faktury należy umieścić opis merytoryczny faktury, czyli szczegółową charakterystykę zrealizowanych zakupów. Opis powinien zawierać sprecyzowany przedmiot zakupu oraz cel jego dokonania. Pod opisem należy złożyć swój czytelny podpis wraz z datą.
Przykłady prawidłowo opisanego dokumentu: |
|
Przykłady nieprawidłowo opisanego dokumentu: |
|
UWAGA: podpis kierownika tematu powinien być czytelny
ŹRÓDŁO FINANSOWANIA
Na dokumencie należy podać źródło finansowania. Można podać dokładny numer projektu. Nie jest to jednak konieczne – dane uzupełni SFK lub SBWZ.
Przykłady: |
|
POTWIERDZENIE ZAPŁATY
W przypadku płatności gotówką, kartą lub przelewem należy podać pod opisem faktury numer konta osobistego, na który będzie dokonany zwrot środków – nie dotyczy pracowników etatowych (zwrot środków zostanie dokonany na konto, na które wypłacane jest wynagrodzenie).
UWAGA: w przypadku płatności kartą lub przelewem z konta osobistego należy załączyć potwierdzenie dokonania płatności.
Przykład: |
Dokonany zakup został opłacony kartą przez Annę Kowalską.
Proszę o zwrot na konto 11 2222 3333 4444 5555 6666 7777. Podpis: Anna Kowalska
Dokonany zakup został opłacony gotówką przez Annę Kowalską. Proszę o zwrot na konto 11 2222 3333 4444 5555 6666 7777. Podpis: Anna Kowalska |
Przy rozliczeniach z kontrahentami zagranicznymi należy dodatkowo podać na fakturze / rachunku następujące dane:
- kraj, z którego pochodzi dany towar (miejsce wysyłki, które nie zawsze jest tożsame z miejscem zakupu);
- datę wykonania płatności (w przypadku zapłaty z prywatnego konta);
- datę otrzymania towaru oraz dokumenty potwierdzające otrzymanie towaru, np. protokół odbioru – jeżeli został sporządzony;
- w przypadku usługi – moment jej wykonania (dokładne daty);
- w przypadku towarów – waga netto;
- w przypadku książek – symbol ISBN;
- w przypadku czasopism – symbol ISSN.
Do faktury za zakup środka trwałego (np. drukarka, komputer), wyposażenia lub licencji muszą zostać dołączone 2 egzemplarze wypełnionych i podpisanych formularzy: protokół odbioru lub OT – przyjęcie środka trwałego (tylko w przypadku środka trwałego).
UWAGA: Formularze przygotowywane są przez pracowników administracji ale niezbędny jest podpis osoby odpowiedzialnej za zakupiony składnik majątku WPs.