Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Wojnarowska Agnieszka

Agnieszka Wojnarowska - zdjęcie

Tytuł naukowy: dr
Stanowisko: adiunktka
Jednostka: Katedra psychologii biznesu i innowacji społecznych
E-mail: awojnarowska@psych.uw.edu.pl
Telefon: 22 55 49 831
Pokój: 306

Działalność naukowa

ZAINTERESOWANIA I KIERUNKI BADAŃ:

  • stereotypy płci u dzieci
  • psychologia emocji, w szczególności regulacja emocji
  • uważność jako metoda rozwoju osobistego i pogłębiania samoświadomości
  • samoświadomość, autorefleksja
  • empatia i przyjmowanie perspektywy
  • sposoby ograniczania automatyzmów i negatywnych ustosunkowań wobec innych
  • efektywna psychoedukacja

NAJWAŻNIEJSZE PUBLIKACJE:

  • Wojnarowska, A., Kobylińska, D., Lewczuk, K. (2020). Acceptance as an emotion regulation strategy in experimental psychological research: what we know and how we can improve that knowledge. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00242
  • Szuster, A., Wojnarowska, A. (2016). The Influence of Mimicry on the Reduction of Infra-Humanization. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00975
  • Gniewek, A., Wojnarowska, A., Szuster, A. (2018). On the unexpected consequences of perspective taking: the influence of spatial perspective rotation on infra-humanization. Studia Psychologica, 60, 4, 209 -225.
  • Szuster, A., Gniewek, A., Wojnarowska, A. (2016). Przyjmowanie perspektywy społecznej: o egzocentryzmie i empatii jako dyspozycyjnych przejawach procesu i ich związkach ze spostrzeganiem innych. Psychologia Społęczna, 4 (39), 399-413. doi 10.7366/1896180020163902
  • Szuster, A., Wojnarowska, A., Wieteska, M. (2012). Wpływ naśladowania ekspresji mimicznej oraz dostępności perspektywy innej osoby na ograniczenie zjawiska infrahumanizacji. Psychologia Społeczna, 3, 261-271.

PROJEKTY BADAWCZE:

Realizowała projekt badawczy MINIATURA pt. „Skuteczność akceptacji jako strategii regulacji emocji” finansowany przez NCN.

Działalność dydaktyczna

ROK 2020/2021
  • Seminarium magisterskie: Stereotypy płci u dzieci
  • Seminarium empiryczne – różne zagadnienia związane z uważnością
  • Podstawowe umiejętności psychologiczne
  • Psychologia społeczna
    Spostrzeganie świata społecznego
  • Psychoedukacja – jak tworzyć zajęcia i materiały psychoedukacyjne  –
    Trening autorefleksji – uważny kontakt ze sobą
  • Trening uważności – kurs dla doktorantów
  • Teoria i praktyka mindfulness – kurs fakultatywny
  • Szkolenia z umiejętności dydaktycznych dla nauczycieli akademickich
ROK 2019/2020
  • Szkolenia dla kadry administracyjnej UW
  • Podstawowe umiejętności psychologiczne
  • Psychologia społeczna
    Spostrzeganie świata społecznego
    Trening autorefleksji – uważny kontakt ze sobą
  • Trening uważności – kurs dla doktorantów
  • Uważny kontakt ze sobą – kurs dla Słuchaczy Uniwersytetu Otwartego
  • Praktyka uważności dla początkujących –  kurs dla Słuchaczy Uniwersytetu Otwartego
  • Warsztaty umiejętności psychologicznych i trenerskich. Edukacja wobec kryzysu ekologicznego i klimatycznego – współprowadząca
  • Seminarium empiryczne

Działalność organizacyjna