Styśko-Kunkowska Małgorzata
O mnie
Doktor psychologii, pracuje na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego od 1999 roku. Prowadzi kursy specjalizacyjne i szkolenia na studiach magisterskich, podyplomowych i doktoranckich oraz dla pracowników akademickich oraz administracyjnych dla biznesu, obecnie przede wszystkim z zakresu psychologii pozytywnej i rozwoju wewnętrznego potencjału jednostki oraz o szkoleniach i warsztatach umiejętności społecznych. W ramach projektów naukowych, seminariów magisterskich i seminariów rocznych zajmuje się rolą mocnych stron charakteru w funkcjonowaniu jednostki.
W przeszłości podejmowała tematykę psychologicznego znaczenia marek konsumenckich i marek pracodawców, roli etykiet na produktach spożywczych, skłonności do uzależnienia od e-czynności.
Autorka i współautorka publikacji w języku polskim i angielskim, w tym prac dotyczących psychologii stosowanej np. warsztatów umiejętności psychospołecznych, marek pracodawców i marek konsumenckich oraz oddziaływania przekazów reklamowych. .
Ma licencję trenera warsztatu umiejętności psychospołecznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej i European Association of Work and Organizational Psychology.
Zainteresowania naukowe:
- Psychologia stosowana
- Psychologia pozytywna, dobrostan, mocne strony charakteru
- Wspieranie rozwoju psychospołecznego, potencjału i dobrostanu jednostki
- Proces nauczania
Publikacje
Publikacje dydaktyczne i naukowo-dydaktyczne:
- Styśko-Kunkowska, M., Wąsowicz, G., & Grunert, K., (2018). Gaining wealth and deep insight into meaning of colors in nutrition labeling using an extended focus group interview. In Sage Research Methods Cases Part 2. SAGE Publications, Ltd., https://
doi. org/10.4135/9781526455970. - Wąsowicz-Kiryło, G. , Styśko-Kunkowska, M., Grunert, G. K. (2015). The meaning of colours in nutrition labelling in the context of expert and consumer criteria of evaluating food product healthfulness, Journal of Health Psychology, 20, 907-920.
- Styśko-Kunkowska, M. (2014). Interviews as a qualitative research method in management and economics sciences. Skrypt dla doktorantów. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
- Styśko-Kunkowska M., Grzesiak-Feldman M. (2012).Warsztaty umiejętności psychospołecznych. W: L. Grzesiuk, H. Suszek (red.), Psychoterapia. Pogranicza Rozdz. 17 (s. 413-438). Warszawa: Eneteia.
- Grzesiak-Feldman M. i Styśko M. (2006). Warsztat umiejętności psychospołecznych jako metoda prowadząca do zmiany w jednostce: analiza empiryczna. Edukacja i społeczeństwo, 3, 231–244.
Wybrane publikacje naukowe:
- Styśko-Kunkowska, M., & Kwinta, Z. (2020). Choice Between Salary and Employer Brand: The Roles of Materialism and Inclination to Develop an Identity-Motives-Based Relationship With an Employer Brand. Frontiers in Psychology, 11, 555. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00555.
- Styśko-Kunkowska, M. (2017). Dobrostan psychiczny pracownika w sektorach usług i technicznym. O roli spostrzeganej siły marki pracodawcy i poczucia zaspokojenia potrzeb tożsamościowych. W: T. Chirkowska-Smolak & A. Hauziński (Red.), Zarządzanie oparte na dowodach. Teoria i praktyka (s. 65–84). Kraków: Wydawnictwo LIBRON – Filip Lohner.
- Styśko-Kunkowska, M., Żbikowska, K. (2014). Influence of involvement and motivation to correction on product evaluation: Asymmetry for strong and weak brands. Polish Psychological Bulletin, 45(4), 488–499.
- Styśko-Kunkowska, M., Najbert, M. (2013). Wizerunek marki jako pracodawcy w reklamie internetowej: o roli atrybutów funkcjonalnych i symbolicznych. W: A. Ogonowska i G. Ptaszek (Red), Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze (s. 185–209). Kraków: Impuls.
- Styśko-Kunkowska, M., Drobik, A., Kucharczyk, A. (2010). Rola marki i czynników emocjonalnych w przetwarzaniu informacji o produkcie w sytuacji niskiego zaangażowania konsumenta. W: A. Łukasik, B. Danieluk (Red.), Spotkania z psychologią społeczną (s. 221–255). Lublin: Wyd. Olech.
- Styśko-Kunkowska, M., Borecka, D. (2010). Extraversion and evaluation of humorous advertisements.Psychological Reports, 106(1), 44–48.
- Hodgkins, C. E., Raats, M. M., Fife-Schaw, C., Peacock, M., Gröppel-Klein, A., Koenigstorfer, J., Wasowicz, G., Styśko-Kunkowska, M., Gulcan, Y., Kustepeli, Y., Gibbs, M., Shepherd, R., Grunert, K. G. (2015). Guiding healthier food choice: systematic comparison of four front-of-pack labelling systems and their effect on judgements of product healthiness. British Journal of Nutrition, 113(10), 1652–1663.
- Wąsowicz-Kiryło, G. , Styśko-Kunkowska, M., Grunert, G. K. (2015). The meaning of colours in nutrition labelling in the context of expert and consumer criteria of evaluating food product healthfulness. Journal of Health Psychology, 20, 907–920.
- Wąsowicz, G., Styśko-Kunkowska, M. (2015). Kwestionariusz Moja Aktywność w Internecie MAWI – badanie zagrożenia uzależnieniem od Internetu i wybranych czynności w nim podejmowanych (gier, hazardu, zakupów) wśród polskiej w wieku 13-19 lat. W: I. Niewiadomska (Red.), Hazard i inne uzależnienia behawioralne: doniesienia z badań (s. 95-117). Warszawa: Polska Fundacja Pomocy Humanitarnej „Res Humanae”.
- Bialkova, S., Grunert, K. G., Juhl, H. J., Wasowicz-Kirylo, G., Styśko-Kunkowska, M., & van Trijp, H. C. M. (2014). Attention mediates the effect of nutrition label information on consumers’ choice. evidence from a choice experiment involving eye-tracking. Appetite, 76(0), 66–75.
- Wąsowicz,G., Styśko-Kunkowska, M. (2014). Młodzież w Internecie. Zagrożenie uzależnieniem podręcznik do kwestionariusza MAWI. Warszawa: Scholar.
- Koenigstorfer J., Wąsowicz-Kiryło G., Styśko-Kunkowska M., Groeppel-Klein A. (2013). Behavioural effects of directive cues on front-of-package nutrition information: the combination matters!. Public Health Nutrition, 8(16), 1–7.
- Koenigstorfer, J., Wąsowicz-Kiryło, G., Styśko-Kunkowska, M., & Groeppel-Klein, A. (2013). Healthful food decision-making at the point of purchase: an update on nutrition labeling. Extended abstract. Advances in Consumer Research, 41, 14–18.
- Wąsowicz-Kiryło, G. , Styśko-Kunkowska, M., Koenigstorfer, J., Groeppel-Klein, A. (2013). Rutynowe zakupy żywności: o związkach między czasem i wyborem a kategorią produktową. Handel wewnętrzny, 4(3), 214–225.
- Hodgkins, Ch., Barnett, J. Wąsowicz-Kiryło, G., Styśko-Kunkowska, M., Gülcan, Y., Kuştepeli, Y., Akgüngör, S., Chryssochoidis, G. Fernández-Celemín, L., Storcksdieck genannt Bonsmann, S., Gibbs, M. & Raats M. (2012). Understanding how consumers categorize nutritional labels; A consumer derived typology for front-of-pack nutrition labeling, Appetite, 59(3), 806–817.
- Wasowicz-Kiryło G., Styśko-Kunkowska M. (2011). Attributes of nutritional information labelling that determine attractiveness of labels and correctness of inferences made about food healthfulness. Procedia – Social and Behavioral Sciences on Science Direct, 30, 722-728.
Projekty badawcze
- realizacja ponad 15 projektów Badań Statutowych i 6 – Badań Własnych
- Projekt Zagrożenie e-uzależnieniami (Internet, hazard, zakupy) wśród młodzieży szkolnej – determinanty, konsekwencje, diagnoza i wytyczne dla działań profilaktycznych. realizowany na zlecenie Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii współfinansowany ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych będących w dyspozycji Ministra Zdrowia (w ramach programu Ministra Zdrowia „Wspieranie badań naukowych dotyczących uzależnienia od hazardu lub innych uzależnień niestanowiących uzależnienia od substancji psychoaktywnych a także rozwiązywania problemów z tym związanych.”) i Instytutu Studiów Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego - funkcja wykonawcy, m.in. współpraca przy opracowaniu programu, realizacja części badań, w tym wywiadów indywidualnych z psychologami i pedagogami, opracowanie części raportów
- Projekt „Technology on the Road: Welcomed or Feared?” - rola polskiego konsultanta i badacza w międzynarodowym projekcie naukowo-konsultacyjnym realizowanym przez London School of Economics and Political Science na zlecenie Goodyear
Granty
2009-2011: Grant “FLABEL (Food Labelling to Advance Better Education for Life)” finansowany z tematu VII Programu Ramowego “Agriculture, Fisheries and Biotechnology” jako Small collaborative project we współpracy z uniwersytetami i organizacjami z 6 krajów europejskich (Dania, Wielka Brytania, Belgia, Grecja, Niemcy, Turcja; 7 pakietów badawczych realizowanych w Polsce - funkcja wykonawcy w polskiej części projektu, w tym m.in. współuczestnictwo w projektowaniu scenariuszy, kwestionariuszy i materiałów badawczych we współpracy z zagranicznymi partnerami, przygotowywanie publikacji i prezentacji, przeprowadzenie wywiadów indywidualnych i grupowych, opracowywanie wyników, współorganizacja badań z użyciem mobilnego i stacjonarnego eye-trackera i sklepu eksperymentalnego
Recenzje
- Recenzent w czasopiśmie Journal of Health Psychology
- Recenzent w czasopiśmie Appetite
- Recenzent w czasopiśmie Polish Psychological Bulletin
- Recenzent w czasopiśmie Psychological Reports
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych
- EAWOP – European Association of Work and Organizational Psychology
- PSPS – Polskie Stowarzyszenie Psychologii Społecznej
- PTP – Polskie Towarzystwo Psychologiczne
Wypromowane prace doktorskie/magisterskie
67 prac magisterskich
Działalność popularyzatorska
Szkolenia i warsztaty umiejętności psychospołecznych dla różnych grup
Działalność dydaktyczna
- Seminarium roczne empiryczne, 2024/2025
- Seminarium magisterskie, 2024/2025
- Prowadzenie treningów, warsztatów i szkoleń, 2024/2025
- Projektowanie treningów, warsztatów i szkoleń, 2024/25
- Praca z grupą, 2024/2025
- Designing of Psychoeducational Groups at Work, 2024/2025
- Tworzenie życia opartego na zaletach charakteru, 2024/2025
- Zarządzanie stresem wsparte mocnymi stronami charakteru, 2024/2025
- Mocne strony charakteru i dobre samopoczucie w praktyce akademickiej – krok 1:świadomość, 2024/2025
- Mocne strony charakteru i dobre samopoczucie w praktyce akademickiej – krok 2: nowe zastosowania, 2024/2025
- Psychologia pozytywna w treningach umiejętności psychospołecznych, 2024/2025
- Prowadzenie treningów umiejętności psychospołecznych, 2024/2025
- Komunikacja interpersonalna - warsztat, 2024/2025
- Wykłady w ramach cyklu wykładów Człowiek w procesie rozwoju dla specjalizacji Wspieranie rozwoju osobowości:
- Sześć założeń andragogiki, czyli co pomaga dorosłym w uczeniu się.
- Od wczesnej do późnej dorosłości, czyli co pomaga w uczeniu się osobom w różnym wieku.
- Tutoring MISMAP 2024/25.
- Tutoring MISH.
Działalność organizacyjna na Wydziale Psychologii
- 2022 – Członek Komisji ds. Nagród i Odznaczeń
- 2021 – Zastępca kierownika Studiów Podyplomowych Psychologia pozytywna w praktyce: Trener Umiejętności Psychospołecznych
- 2020 – Członek Komisji Konkursowej Rady Wydziału na Wydziale Psychologii UW – funkcja sekretarza
- 2019 – Koordynator merytoryczny i zadaniowy zajęć z psychoedukacji w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP), współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER.
- 2019 – Udział w pilotażowym projekcie obserwacji koleżeńskich
- od 2018 – Realizacja szkoleń dla kadry administracyjnej i dydaktycznej na UW w
Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP), współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER.
- 1 X 2017 – I 2020 – rola Animatora Współpracy z Otoczeniem na rzecz projektu „Aplikacyjne prace dyplomowe – skuteczny start zawodowy” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego przez Biuro Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UW
- od 2017 – Współpraca z kierownikiem specjalizacji Wspieranie rozwoju osobowości przy udoskonaleniu programu specjalizacji na następne lata
- 2017 – 2019 – Członek Komisji Rady Wydziału ds. Oceny Pracowników na Wydziale Psychologii UW
- 2017 – 2018 – Członek Komisji Dziekana ds. Oferty Edukacyjnej na Wydziale Psychologii UW
- od 2016 – Członek Komisji Rady Wydziału ds. Budżetu na Wydziale Psychologii UW.
- 2013 – 2018 – Członek Komisji Rady Wydziału ds. Etyki Badań Naukowych na Wydziale Psychologii UW.
- 2012 – Członek Jury Nagrody prac magisterskich studentów Wydziału Psychologii UW
- od 2008 – Członek (z wyboru) Rady Wydziału Psychologii UW
- 2008 – Członek Jury Nagrody prac rocznych studentów Wydziału Psychologii UW
- 2006 – 2008 – Pełnomocnik Dziekana ds. Promocji
- 2007-2009 – Członek komisji kwalifikującej studentów na specjalizację Wspieranie rozwoju osobowości
- 2006 – 2013 – Swobodne metody diagnostyczne – Wydział Psychologii UW, koordynacja koszyka zajęć obligatoryjnych
- 2004 – Konferencja Psychologiczny Kontekst Relacji Międzygrupowych: Analiza Mechanizmów, Mądralin, Polska: współpraca przy organizacji konferencji
- 2002 – Konferencja Processes of Shared Reality Construction and Their Consequences for Individual and Group Phenomena – European Association of Experimental Social Psychology Small Group Meeting, organizowana przez Uniwersytet Warszawski i European Assotiation of Experimental Social Psychology, Kazimierz Dolny, Polska: współpraca przy organizacji konferencji
- 2001 – Konferencja The First Warsaw Workshop on Social Psychology: Social Cognition and Intergroup Relations organizowanej przez Wydział Psychologii i Instytut Studiów Społecznych UW, Warszawa, Polska: współpraca przy organizacji konferencji
Działalność społeczna
Warsztaty umiejętności psychospołecznych dla uchodźców z UA, w ramach projektu „Trzecia misja Wydziału Neofilologii UW” w ramach PO WER działanie 3.1. zadanie 5 Kompetencje w szkolnictwie wyższym w Wydziale Nauk Ekonomicznych UW.
Nagrody
- 2023 – Nagroda Dziekana Wydziału Psychologii UW za działalność dydaktyczną
- 2014 – Nagroda Dziekana Wydziału Psychologii UW za dorobek publikacyjny
- 2013 – Dyplom gratulacyjny przyznawany przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” za twórczy wkład w rozwój edukacji i badań naukowych nad promocją Polski oraz opiekę merytoryczną nad pracą magisterską Pani Agaty Krzemień pt. Osobowość człowieka a atrybuty marki destynacji turystycznej nagrodzoną nagrodą główną I stopnia w VII edycji Konkursu „Teraz Polska Promocja””
- 2013 – Nagroda za III miejsce w konkursie na najlepszy poster na konferencji – Jubileuszowy X Zjazd PSPS, Kraków.
- 2013 – Nagroda za I miejsce za najciekawszy plakat w sesji posterowej XVI Ogólnopolskiej Konferencji „Czas jako wyznacznik zachowań konsumenckich”, Międzyzdroje.
- 2009 – Stypendium Konferencyjne dla Młodych Pracowników Naukowych przyznawane przez Towarzystwo Naukowe Warszawskie i Fundację Nauki Polskiej na udział w konferencji w Wielkiej Brytanii
- 2008 – Podziękowanie od Zespołu Dziekańskiego Wydziału Psychologii UW za stworzenie wizji promocji Wydziału Psychologii UW i za pełną inwencji i sprawną realizację tej wizji w latach 2006-2008
- 2008 – 2009 – Stypendium naukowe Rektora Uniwersytetu Warszawskiego na rok 2008
- 2007 – Dyplom otrzymany od Dziekana Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego w uznaniu za badania nad wizerunkiem Wydziału i jego pozycji na rynku edukacyjnym, opracowanie strategii promocyjnej, inwencję i aktywność w tworzeniu pozytywnego obrazu Wydziału i w budowaniu pozytywnego związku społeczności akademickiej z Wydz. Psychologii.
- 2007 – Nagroda indywidualna I stopnia Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z okazji Święta Uniwersytetu Warszawskiego za książkę „Atrybucja winy: o roli stereotypów i odniesienia zdarzenia do Ja”.
- 2002 – Stypendium Summer School of the European Association of Experimental Social Psychology, Marburg, Niemcy
- 2001 – Nagroda zespołowa II stopnia Rektora Uniwersytetu Warszawskiego za przygotowanie zeszytu monograficznego Studiów v „Myślenie stereotypowe”, 2000, 38
Współpraca międzynarodowa
Projekt InterHEI InterHEI The Interdisciplinary HEI Entrepreneurship Fostering Program – Inicjatywa EIT obejmująca pan-europejskiej konsortium instytucji edukacji wyższej (HEI – Higher Education Institution) i przedstawicieli innych instytucji, koordynowany przez Centrum Społecznie Odpowiedzialnych Innowacji przy Wydziale Zarządzania UW. Koordynator programu Train the Trainers dotyczącego New Product Development Labs i Research Infrastructure Commercialisation Academy.
Współpraca z biznesem
Szkolenia i warsztaty.
Od 1999 roku niezależny konsultantebadań marketingowych i społecznych, specjalizującym się w badaniach jakościowych, współpracując z różnymi instytutami badań marketingowych i firmami doradczymi oraz prowadząc szkolenia z tej tematyki.
Realizacja zajęć Badania jakościowe – seminaria badawcze we współpracy z CitiHandlowy, Philips Polska, TVN Polska, IRCenter w latach 2007-2019.
Oczekiwania wobec studentów
Ciekawość, chęć rozwijania się.
Certyfikaty
- 2024 – Leading People and Teams Specialization, a 5-course online non-credit specialization authorized by University of Michigan offered through Specialization Certificate.
- 2023 – Mindfulness and Well-being, a 3-course specialization by Rice University on Coursera. Specialization Certificate earned on February 22 2023.
- 2019 – Foundations of Positive Psychology, a 5-course specialization by University of Pennsylvania on Coursera. Specialization Certificate earned on February 16, 2019.
- 2006 – 2021 – Rekomendacja I stopnia – trener warsztatu umiejętności psychospołecznych, nadawana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne (I/159).
Inne
Profil na LinkedIn






