Szkoła letnia projektu SYNCC-IN 2025

22 09 2025
Kategoria: Aktualności Wydziału
Szkoła letnia projektu SYNCC-IN 2025
wrzesień, Heidelberg, Niemcy
Caregiver-Child Biobehavioral Synchrony: Foundations, Methods, and Applications
W dniach 8-11 września 2025 roku odbyła się szkoła letnia SYNCC-IN w Heidelbergu, gromadząc pełną energii społeczność badaczy i studentów pasjonujących się neurorozwojowymi podstawami synchronii biobehawioralnej. Z radością powitaliśmy około 50 uczestników na miejscu oraz kolejnych 20 online, co zaowocowało żywą i dynamiczną wymianą doświadczeń.
Podczas czterech inspirujących dni naukowcy i początkujący badacze z Austrii, Danii, Niemiec, Włoch, Polski i USA wzięli udział w bogatym programie obejmującym wykłady plenarne, praktyczne warsztaty, wizyty w laboratoriach oraz sesje networkingowe. Tematem przewodnim były głównie nowatorskie metody badania interakcji i koordynacji w czasie rzeczywistym w diadach opiekun–dziecko, ale nie tylko.
Prawdziwym wyróżnieniem była obecność członka naszej Rady Doradczej, prof. Marca Bornsteina, który przyleciał ze Stanów Zjednoczonych, aby podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Prof. Bornstein, uznany przez American Educational Research Association za jednego z 20 najbardziej produktywnych autorów w naukach o rozwoju, zainspirował nas swoim wykładem i ciepłym zaangażowaniem.
Uczestnicy mieli również okazję wysłuchać najnowszych wyników badań nad synchronią prezentowanych przez głównych badaczy wszystkich naszych uczelni partnerskich, wziąć udział w warsztatach i wykładach na temat zastosowań fNIRS prowadzonych przez Dalilę Burin i Cécile Issard z firmy NIRx oraz zdobyć wyjątkową wiedzę „od kuchni” na temat strategii publikacyjnej od Troby Ka-Yan Lui, redaktorki Nature Portfolio- co dodatkowo wzbogaciło program szkoły.
Pełny program oraz abstrakty wystąpień i warsztatów są dostępne na naszej stronie internetowej.
Zainspirowani wykładami i warsztatami znaleźliśmy również czas, aby wspólnie marzyć i planować – rozmawiać o przyszłości projektu, pomysłach na wspólne publikacje oraz nowych strategiach upowszechniania naszych działań na świecie.
EN:
SYNCC-IN Project Summer School 2025
September, Heidelberg, Germany
Caregiver-Child Biobehavioral Synchrony: Foundations, Methods, and Applications
From September 8–11, 2025, the SYNCC-IN Summer School lit up Heidelberg, bringing together a vibrant community of researchers and students passionate about the neurodevelopmental foundations of biobehavioral synchrony. We were thrilled to welcome around 50 participants onsite and another 20 online, creating a lively and dynamic exchange across borders.
Over four inspiring days, scholars and early-stage researchers from Austria, Denmark, Germany, Italy, Poland, and the USA came together for a rich program of keynote lectures, hands-on workshops, lab visits, and networking sessions. The focus: cutting-edge methods for studying real-time interaction and coordination in caregiver–child dyads and beyond.
A true highlight was the presence of our Advisory Board member, Prof. Marc Bornstein, who flew in from the USA to share his insights. Prof. Bornstein, recognized as one of the Top 20 Most Productive Authors in Developmental Science by the American Educational Research Association, inspired us with his lecture and warm engagement.
Participants also had the opportunity to hear the latest synchrony findings from all our partner universities’ PIs, dive into the fNIRS applications workshop and lectures led by Dalila Burin and Cécile Issard from NIRx, and gain unique insider knowledge on publication strategy from Troby Ka-Yan Lui, editor at Nature Portfolio—an extraordinary addition to the program.
The full program and abstracts of the talks and workshops are available on our website.
Fueled by the lectures and workshops, we also carved out time to dream big together—discussing the future of the project, ideas for joint publications, and fresh strategies for sharing our work with the world.