Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Anzulewicz Anna

Anna Anzulewicz - zdjęcie

Stopień naukowy: dr
Stanowisko: adiunkt
Jednostka: Zakład Psychologii Rozwoju Człowieka
E-mail: anna.anzulewicz@psych.uw.edu.pl
Telefon: (22) 55 49 753
Pokój: 218
Dyżury: Aktualne dni i godziny dyżuru >>

 

Działalność naukowa:

Neuroróżnorodność (w szczególności wsparcie dorosłych osób autystycznych i osób z ADHD), technologiczne wsparcie diagnozy i terapii zaburzeń neurorozwojowych.

Biogram

Anna Anzulewicz jest kognitywistką i projektantką. Ukończyła psychologię stosowaną na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, następnie pracowała w Laboratorium Badań Świadomości c-lab, gdzie zajmowała się badaniem wpływu uwagi na świadomą percepcję wzrokową. Stopień doktora uzyskała w 2018 r. Równolegle rozwijała swoje umiejętności w zakresie projektowania graficznego, a także projektowania doświadczeń użytkownika. Przez kilka lat była związana z Wydziałem Form Przemysłowych krakowskiej ASP, gdzie współprowadziła Pracownię Projektowania Interakcji.

Obecnie w ramach BabyLab PAN&UW zajmuje się badaniem rozwoju procesów poznawczych, w szczególności uwagi, u dzieci typowo rozwijających się i dzieci neuroróżnorodnych (w spektrum autyzmu i z ADHD). Ponadto, próbuje dowiedzieć się, co aktywność ruchowa dziecka mówi o jego rozwoju umysłowym. W szczególności jest zainteresowana wzorcami ruchowymi u dzieci w spektrum autyzmu i możliwością wykorzystania wiedzy o tych wzorcach we wsparciu wykrywania zaburzeń rozwoju. W swoich badaniach wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak tablety i urządzenia ubieralne (tzw. wearables) oraz metody sztucznej inteligencji, by precyzyjnie i skutecznie mierzyć i analizować różne aspekty rozwoju ruchowego dziecka.

Poza doświadczeniem w pracy badawczej posiada również doświadczenie w pracy w interdyscyplinarnych przedsięwzięciach, łączących naukę i biznes. Brała udział w realizacji zarówno krajowych i jak i międzynarodowych projektów naukowych, finansowanych m.in. ze środków Narodowego Centrum Nauki, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Komisji Europejskiej (w ramach programu ramowego Horizon 2020) i Engineering and Physical Sciences Research Council (EPRSC). Jest również współzałożycielką Harimaty, startupu tworzącego rozwiązania technologiczne wspierające wykrywanie zaburzeń rozwoju u dzieci i wspierające terapię najmłodszych.

Anna Anzulewicz ma na swoim koncie kilkanaście artykułów naukowych, z czego większość ukazała się w czasopismach indeksowanych na liście JCR. Poza doświadczeniem w pracy badawczej posiada również doświadczenie w pracy w interdyscyplinarnych przedsięwzięciach łączących naukę i biznes. Brała udział w realizacji zarówno krajowych i jak i międzynarodowych projektów naukowych, finansowanych m.in. ze środków Narodowego Centrum Nauki, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Komisji Europejskiej (w ramach programu ramowego Horizon 2020) i Engineering and Physical Sciences Research Council (EPRSC). 

Jest pasjonatką nowych technologii, ekonomii behawioralnej i grywalizacji. Z radością dzieli się wiedzą o tym, jak skutecznie wykorzystywać te techniki w edukacji. Jest współzałożycielką Harimaty, firmy tworzącej rozwiązania technologiczne wspierające wykrywanie zaburzeń rozwoju u dzieci i wspierające terapię najmłodszych.

Wolne chwile spędza angażując się w działalność popularyzującą naukę. Regularnie organizuje aktywności w ramach Festiwalu Nauki i Nocy Naukowców, a także współpracuje z Małopolskim Centrum Nauki „Cogiteon” w zakresie tworzenia wystawy stałej, która będzie prezentowana w Centrum. Jest związana z serwisami, na łamach których recenzuje książki popularnonaukowe.

Wybrane publikacje

Anzulewicz, A., Hobot, J., Siedlecka, M. i Wierzchoń, M. (2019). Bringing action into the picture. How action influences visual awareness. Attention, Perception, & Psychophysics 81 (7), 2171-2176

Wierzchoń, M., Anzulewicz, A., Hobot, J., Paulewicz, B. i Sackur, J. (2019). In search of the optimal measure of awareness: Discrete or continuous? Consciousness and cognition 75, 102798

Millar, L., McConnachie, A., Minnis, H., Wilson, P., Thompson, L., Anzulewicz, A., SObota, K., Rowe, P., Gillberg, C., Delafield-Butt, J. (2019). Phase 3 diagnostic evaluation of a smart tablet serious game to identify autism in 760 children 3–5 years old in Sweden and the United Kingdom. BMJ Open,  9, 7

Anzulewicz, A. i Wierzchoń, M. (2018). Shades of Awareness. On the Mechanisms Underlying the Quality of Conscious Representations: A Commentary to Fazekas and Overgaard (2018). Cognitive Science, 1–6.

Kołakowska, A., Landowska, A., Anzulewicz A. i Sobota, K. (2017). Automatic recognition
of therapy progress among children with autism. Scientific Reports, 7: 13863.

Anzulewicz, A., Sobota, K. & Delafield-Butt, J. (2016). Toward the autism motor signature: Gesture patterns during smart tablet gameplay identify children with autism. Scientific Reports, 6: 31107.

Kołakowska A., Landowska A., Wróbel, M.R., Zaremba, D., Czajak, A. i Anzulewicz, A. (2016). Applications for investigating therapy progress of autistic children. Proceedings of the Federated Conference on Computer Science and Information Systems, 8, 1693–1697.

Anzulewicz, A., Wierzchoń, M., Windey, B., Paulewicz, B., Cleeremans, A. i Asanowicz, D. (2015). Does level of processing affect the transition from unconscious to conscious perception? Consciousness and Cognition, 36, 1-11.

Wierzchoń, M., Szczepanowski, R., Anzulewicz, A. i Cleeremans, A. (2014). When a (precise) awareness measure became a (sketchy) introspective report. Consciousness and Cognition,
26
: 1-2.

Linki

LinkedIn

 

Działalność dydaktyczna:

Kursy z psychologii poznawczej, statystyki, psychologii rozwoju człowieka, a także seminaria dotyczące projektowania rozwiązań cyfrowych wspierających diagnozę i terapię zaburzeń rozwoju i zachowania.

Lista kursów 2022/23

  • psychophysiology and eye-tracking (Cognitive science, II stopień)
  • innovative computer applications (Cognitive science, II stopień)
  • cognitive psychology (WISP)
  • psychologia rozwoju człowieka (psychologia)
  • seminarium magisterskie, praca empiryczna, tematy: neuroróżnorodność, procesy uwagi i kontroli poznawczej

 

Działalność organizacyjna:

  • Organizacja Festiwalu Nauki 2020, 2021
  • Projekt “Psychologia dla edukacji”
  • Neurodiversity HUB