Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Apel do specjalistów praktyków pracujących z dziećmi dwujęzycznymi

Kategoria: Bez kategorii

Grupa 23 doświadczonych badaczy i badaczek wystosowała apel do wszystkich profesjonalistów zajmujących się dziećmi dwujęzycznymi.  Apel wskazuje na podstawowe fakty dotyczące rozwoju dwujęzycznego, co do których naukowcy z całego świata są zgodni. Celem tej inicjatywy jest upowszechnianie wiedzy o dwujęzyczności opartej na przesłankach naukowych i zapobieganie rozprzestrzenianiu się nieprawdziwych informacji na ten temat.

Treść apelu, wraz z pełną listą sygnatariuszy oraz spisem wybranych publikacji naukowych dotyczących tez zawartych w apelu, można przeczytać (oraz pobrać do dalszego upowszechniania) tutaj:

PEŁNA TREŚĆ APELU

 

Pod apelem podpisało się pięć badaczek z Wydziału Psychologii UW (a łącznie siedem z Uniwersytetu Warszawskiego): prof. dr hab. Barbara Bokus, prof. dr hab. Ewa Haman, dr hab. Agnieszka Maryniak, prof. ucz., prof. dr hab. Ewa Pisula, prof. dr hab. Joanna Rączaszek-Leonardi.

Sygnatariusze zachęcają innych badaczy i badaczki zajmujących się  zawodowo badaniami naukowymi nad rozwojem dzieci, językiem, dwu- i wielojęzycznością lub innymi pokrewnymi tematami, do poparcia tej inicjatywy.

 

Poparcie apelu jest możliwe poprzez formularz:

PODPISZ APEL

 

Podpisy popierające apel będą zbierane do 31 grudnia 2021 r.

 

W sprawach związanych z apelem można kontaktować się z Profesor Ewą Haman (ewa.haman@psych.uw.edu.pl)