Adamczyk Dominika

Tytuł naukowy:
mgr
Stanowisko:
Doktorantka
Jednostka:
Katedra psychologii biznesu i innowacji społecznych (Department of Business Psychology and Social Innovations)
E-mail:
dominika.adamczyk@psych.uw.edu.pl
Telefon:
Pokój:
319
Dyżury:
Aktualne dni i godziny dyżuru >>
Działalność naukowa
ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:
- psychologiczne uwarunkowania i konsekwencje diety weg*ańskiej
- psychologia zachowań żywieniowych (w tym postawy i zachowania dotyczące nowej żywności, żywności funkcjonalnej)
- stereotypy żywieniowe
- psychologia zachowań konsumenckich (w szczególności zachowań ekologicznych)
- metodologia badań jakościowych
PROJEKTY BADAWCZE:
- Członkini Vegetarian Research Group
- Stypendystka w grancie NCN „Steki z laboratorium i burgery z owadów – kto będzie spożywał jedzenie przyszłości? Akceptacja substytutów mięsa w zależności od motywacji do unikania mięsa w diecie”; kierownik projektu prof. dr hab. Dominika Maison
- Stypendystka w grancie NCN „Ludzie i owady – analiza psychologicznych aspektów niechęci do owadów i ich spożywania”; kierownik projektu: prof. Wojciech Pisula
- ONCOFOOD: New food solutions for cancer patients, grant EIT Food; kierownik projektu: prof. dr hab. Dominika Maison
Projekty własne finansowane z subwencji wydziałowej (DSM):
- 2021 – Wegetarianizm jako stereotyp. Wpływ informacji o wegetarianizmie i płci kandydata na postrzeganie kompetencji do pracy.
- 2020 – Dwa oblicza wegetarianizmu. Konsekwencje motywacji do bycia na diecie (etyczna vs zdrowotna) dla różnych obszarów funkcjonowania wegetarian
PUBLIKACJE:
- Modlińska, K., Adamczyk, D., Maison, D., Goncikowska, K., Pisula, W. (2021). Relationship between acceptance of insects as an alternative to meat and willingness to consume insect-based foods. Foods, 10(10), 2420, https://doi.org/10.3390/foods10102420.
- Maison, D., Jaworska, D., Adamczyk, D., Affeltowicz, D. (2021). The challenges arising from the COVID-19 pandemic and the way people deal with them. A qualitative longitudinal study. PLoS ONE 16(10), e0258133, https://doi.org/10.1371/journal.pone.0258133.
- Adamczyk D., Maison D. (2021). Ecology or Health—How to Successfully Promote Palm Oil Free Products: A Comparison between Spain and Poland. Foods, 10(10), 2380, https://doi.org/10.3390/foods10102380.
- Adamczyk, D., Maison, D., Affeltowicz, D. (2021). Relation between pro-ecological attitudes and behavior – comparison between Poland and Belgium. In K. Nermend, E. Thalassinos & M. Łatuszyńska (Eds.), Methods and Behavioral Tools for Decision-Making in Management, Springer.
- Modlinska, K., Adamczyk, D., Goncikowska, K., Maison, D., & Pisula, W. (2020). The Effect of Labelling and Visual Properties on the Acceptance of Foods Containing Insects. Nutrients, 12(9), 2498, https://doi.org/10.3390/nu12092498.
- Modlinska, K., Adamczyk, D., Maison, D., & Pisula, W. (2020). Gender Differences in Attitudes to Vegans/Vegetarians and Their Food Preferences, and Their Implications for Promoting Sustainable Dietary Patterns–A Systematic Review. Sustainability, 12(16), 6292, https://doi.org/10.3390/su12166292.
- Maison, D., Adamczyk, D. (2020). The relations between materialism, consumer decisions and advertising perception. Procedia Computer Science, 176, 2526-2535. International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information and Engineering Systems [KES].
- Adamczyk, D., Maison, D. (2019). Ideologia czy zdrowie-dwa typy wegetarianizmu. Marketing i Rynek, (8), 15-23.
WYSTĄPIENIA KONFERENCYJNE:
Międzynarodowe:
- Adamczyk, D. (2021, Luty). Eating Meat Makes You Competent (but Only if You are a Man): Gender, Veganism, and the Evaluation of Candidates for „Gendered” Jobs in the Context of the Stereotype Content Model). Poster zaprezentowany na 2021 SPSP Annual Convention, Online.
- Adamczyk D., Maison D. (2020, Luty). Ideology or health – two types of vegetarianism. Poster zaprezentowany na 2020 SPSP Annual Convention, Nowy Orlean.
-
Adamczyk, D. (2019, Grudzień). It’s not easy eating green. Problems, barriers, and difficulties related to a vegetarian diet among young people. Poster zaprezentowany na 1st WeValueFood conference, Warszawa.
-
Goncikowska, K., Adamczyk, D. (2019, Grudzień). Insects: the food of the future? Barriers and potential for consumption among the younger generation. Poster zaprezentowany na 1st WeValueFood conference, Warszawa.
Krajowe:
- Adamczyk, D. (2021, Wrzesień). Świadomość i akceptacja owadów jako żywności wśród polskich konsumentów. Wystąpienie podczas XIV Konferencji „Psychologia Ekonomiczna” ASPE, Online.
- Adamczyk, D., Jaworska, D., Affeltowicz, D., Maison, D. (2020, Październik). Sposoby radzenia sobie z wyzwaniami wynikającymi z pandemii COVID-19 – doniesienia z podłużnego badania jakościowego. Wystąpienie podczas VII Ogólnopolskiej Konferencji „Psychologia – Konsumpcja – Jakość Życia. Sens życia – sprzedam, kupię, zamienię”, Online.
- Adamczyk, D., Maison, D. (2018, wrzesień). Ideologia czy zdrowie? Wpływ postaw jawnych vs utajonych wobec wegetarianizmu na wybory potraw w zależności od rodzaju wegetarianizmu – etycznego lub zdrowotnego. Poster zaprezentowany na XV Zjeździe Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, Lublin.
Działalność dydaktyczna
- Seminaria empiryczne
- Umiejętności akademickie (zajęcia obligatoryjne)
- Jakościowe metody badawcze (zajęcia obligatoryjne)
- Badania społeczne i marketingowe w praktyce (letni fakultet stosowany)
Działalność organizacyjna
Od 2020 – Działalność w Wydziałowej Komisji Wyborczej
CZŁONKOSTWO W ORGANIZACJACH:
- od 2020 – Stowarzyszenie Rozwoju Karier Doktorantów i Doktorów PolDoc
- od 2019 – Society for Personality and Social Psychology (SPSP)
- od 2019 – Akademickie Stowarzyszenie Psychologii Ekonomicznej (ASPE)
- od 2019 – European Association of Social Psychology (EASP)